بازاریابی ورزشی پنج شنبه از ساعت 13:30 به مدت 30دقیقه

رادیو ورزش

بازاریابی ورزشی

نمایشگاه بین المللی كتاب یا فروشگاه بزرگ كتاب تهران؟

برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 16 اردیبهشت با حضور مهدی صادقی، ناشر كتاب های ورزشی به بررسی نقاط ضعف نمایشگاه بین المللی كتاب تهران اختصاص داشت.

1396/02/17
09:18

به گزارش رادیو ورزش؛ مهدی صادقی، ناشر كتاب های ورزشی پیرامون نمایشگاه های بین المللی كتاب در سایر كشورها اظهار كرد: طی بازدیدهایی كه بنده از نمایشگاه هایی نظیر فرانكفورت، مسكو و استانبول داشتم این نمایشگاه ها محل نمایش تازه های نشر و كارهایی است كه یك ناشر در طول سال انجام داده و محل فروش كتاب نیست و تنها امتیاز كتاب خرید و فروش می شود. معمولاً مؤلفان و مترجمان در غرفه ناشران حضور و با مخاطبان ارتباط مستقیم دارند. ناشران هم به معرفی و بازاریابی كتاب های خود می پردازند نه اینكه در تلاش برای فروش كتاب خود باشند.
صادقی درخصوص نمایشگاه بین المللی كتاب تهران بیان كرد: بهتر است نمایشگاه كتاب تهران را یك فروشگاه بزرگ كتاب بدانیم كه ناشران اقدام به فروش كتابهای خود می نمایند. وقتی اهمیت نمایشگاه واقعی كتاب از بین می رود و تبدیل به فروشگاه كتاب شود دیگر حتی خود ناشر نیز در غرفه حضور پیدا نمی كند و از فروشندگان و متصدیانی در غرفه استفاده می كند كه گاه خود این افراد اطلاعاتی از كتاب های ناشر ندارند. متأسفانه بعضی از ناشران اقدام به كتاب سازی می كنند تا غرفه بزرگتری در نمایشگاه بگیرند كه این نیز یك ایراد است چون در كتاب سازی كیفیت و دقت رعایت نمی شود.
وی درباره دوری محل برگزاری نمایشگاه و تاثیر آن در میزان فروش كتاب گفت: یك ناشر حرفه ای برای تمام سال برنامه ریزی می كند و تنها به نمایشگاه كتاب بسنده نكرده و فروش در نمایشگاه درصد كمی از فروش سالانه آنها را تشكیل می دهد. با این وجود افرادی كه امكان آمدن به این نقطه از برگزاری نمایشگاه را ندارند از خرید كتاب باز می مانند و درنتیجه فروش هم كاهش می یابد ولی از آنجا كه شهر آفتاب خاص برگزای نمایشگاه ساخته شده است مكان مناسبی است كه لازم است به امكانات رفاهی و حمل و نقل بازدیدكنندگان توجه شود تا استقبال مردم نیز بیشتر گردد.
برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 16 اردیبهشت كاری از گروه علوم ورزشی به تهیه كنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا كشكر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.

دسترسی سریع
بازاریابی ورزشی