برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 23 بهمن با حضور فاطمه جعفری برزیان، كارشناس حقوق به بررسی مسئولیت مدنی ناشی از تبلیغات اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ فاطمه جعفری برزیان، كارشناس حقوق پیرامون تعریف مسئولیت مدنی اظهار كرد: در حقوق دو نوع مسئولیت قراردادی و غیرقراردادی وجود دارد. مسئولیت قراردادی ناشی از قرارداد است. مسئولیت غیرقراردادی یا مدنی مسئولیتی است كه در اثر رفتار و اعمال افراد بوجود می آید بدون اینكه قراردادی منعقد شده باشد و درصورتیكه فردی از این اعمال متضرر شود برای وی مسئولیت مدنی ایجاد می شود و می تواند مطالبه خسارت كند.
جعفری درخصوص مسئولیت مدنی در قبال تبلیغات ورزشی بیان كرد: در بیشتر موارد در حوزه ورزش مسئولیت مدنی وجود دارد. در حال حاضر در مورد تبلیغات قانونی وجود ندارد. تبلیغات یا توسط خود فرد انجام می شود و یا سازمانی انجام تبلیغات را بعهده می گیرد. اگر تبلیغات فرد مطابق واقعیت نباشد؛ این كار در قانون مدنی تحت عنوان تدلیس خوانده می شود كه درصورت خسارت می توان مطالبه خسارت كرد. اگر سازمان تبلیغاتی، تبلیغات را برعهده داشته باشد و تبلیغات مطابق واقعیت نباشد در این صورت در قانون تدلیس ثالث گفته می شود. در این مورد ابتدا باید مشخص گردد كه آیا فرد صاحب كالا یا خدمات این اوصاف را درخواست كرده است یا خود سازمان تبلیغاتی آن را بكار برده است و بعد از اثبات این موضوع، یكی از این دو باید جبران خسارت كند. برای مثال در مورد كالای ورزشی مانند تردمیل اگر تبلیغات مطابق واقعیت نباشد می توان شكایت كرد و جبران خسارت نمود.
برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 23 بهمن كاری از گروه علوم ورزشی به تهیه كنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا كشكر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.