برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 20 آبان با حضور وحید نثایی، كارشناس بازاریابی به موضوع تكنیك های موثر در بازاریابی پیامكی اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ وحید نثایی، كارشناس بازاریابی پیرامون تكنیك های موثر در بازاریابی پیامكی اظهار كرد: ابتدا ما باید هدف و انتظارمان را از ارسال پیامك به مشتری مشخص كنیم؛ برای مثال ارائه خدمات جدید، جذب مشتریان بیشتر و ... .
وقتی هدف مشخص شد؛ سپس باید متن پیامك را تهیه كرد. متن پیامك باید مختصر و مفید باشد. اغلب افراد علاقه ای به خواندن مطالب پر حجم ندارند. مطلع پیام نیز خیلی اهمیت دارد و باید متفاوت و جذاب باشد.
بعد از این باید خدمات ویژه ای كه ارائه می دهیم؛ در پیامك بیاوریم. برای مثال باید ببینیم كه فروشگاه یا باشگاه ورزشی ما چه مزیتی نسبت به سایر رقبا دارد و همان را در پیامك برجسته كنیم.
نثایی در خصوص زمان و تعداد ارسال پیامك توضیح داد: اگر اولین بار است كه می خواهیم اطلاعات شركت را به مشتریان ارائه دهیم؛ این یك پیامك آگاهی دهنده است كه باید به دفعات و با كلمات كلیدی خیلی جذاب ارسال شود. اگر مشتری با ما آشنایی دارد باید پیامك یادآوری كننده ارسال شود كه در تعداد كمتر و حجم پیام كوتاهتر ارسال می شود. نوع دیگر پیامك هم ترغیب كننده است كه مشتری را برای خرید بیشتر ترغیب می كند.
اگر به دنبال اثربخشی پیامك هستید؛ به یاد داشته باشید كه در موقع مناسبت هایی مثل عید نوروز كه افراد پیامك های زیادی دریافت می كنند؛ از ارسال پیامك خودداری كنید. ساعات 9 تا 13 و 14 تا 18 زمان های مناسبی برای ارسال پیامك است. درضمن اگر می خواهید دیده شوید؛ حتما متفاوت باشید . اگر كاری كه دیگران انجام می دهند را شما هم تكرار كنید؛ در واقع كاری انجام نداده اید.
برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 20 آبان كاری از گروه علوم ورزشی به تهیه كنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا كشكر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.