برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 13 آبان با حضور وحید نثایی، كارشناس بازاریابی به موضوع بازاریابی پیامكی اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ وحید نثایی، كارشناس بازاریابی پیرامون بازاریابی پیامكی و جایگاه آن در صنعت ورزش اظهار كرد: بازاریابی پیامكی یكی از شیوه های جدید ارائه اطلاعات به مشتریان است. امروزه با توجه به اینكه تلفن همراه ابزار فوق العاده پركاربردی برای مردم بشمار می رود؛ شركتها رویكرد خود را برای تبلیغات به سمت بازاریابی پیامكی آورده اند.
برای مثال برای ارتباط با مشتریان هدف یك محصول ورزشی می توان به یك باشگاه ورزشی مراجعه كرد و تلفن همراه اعضا باشگاه را دریافت و برای آنها پیامك تبلیغاتی فرستاد.
درصورتیكه ساز و كار این شیوه بازاریابی بدرستی انجام شود؛ موثر خواهد بود. فرهنگ استفاده از این تكنولوژی و اینكه به چه میزانی، به چه شكلی، چه كیفیتی، چه محتوایی و چه زمانی مورد استفاده قرار گیرد؛ حائز اهمیت است و به عنوان تكنیك و اصول بازاریابی پیامكی مورد بحث قرار می گیرد. درضمن استفاده ناكارآمد از بازاریابی پیامكی منجر به اتفاقات نامطلوبی نیز خواهد شد.
نثایی درخصوص تفاوت بازاریابی تلفنی و پیامكی بیان كرد: بازاریابی تلفنی شیوه كاملا متفاوتی از بازاریابی پیامكی است. وقتی در بازاریابی تلفنی با مشتری صحبت می كنیم؛ ممكن است زمانی كه تماس گرفته ایم؛ مناسب نباشد یا مشتری در آن لحظه احساسی نسبت به محصول ما نداشته باشد. عواملی محیطی نیز می تواند باعث شود كه نتوانیم ارتباط خوبی با مشتری برقرار كنیم. این اتفاقات در بازاریابی پیامكی شكل نمی گیرد. اگر مشتری از نوع پیامك یا ساعت ارسال آن راضی نباشد ممكن است كه این امر تبلیغات محیطی یا تلویزیونی آن محصول را هم تحت شعاع قرار دهد.
وی درخصوص ارسال پیامك به همه افراد تاكید كرد: ارسال پیامك نقض حریم خصوصی است و در بسیاری از كشورها برای ارسال اطلاعات بیشتر از طریق پیامك اجازه گرفته می شود. وقتی مشتری خود را صاحب حرمت می بیند تا 90 درصد قبول می كند كه پیامك ارسال شود؛ در غیر این صورت پیامك های بیشتر ما اثربخش نخواهند بود.
برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 13 آبان كاری از گروه علوم ورزشی به تهیه كنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا كشكر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.