برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 22 مهر با حضور دكتر سینا شریعتی، كارشناس بازاریابی به موضوع روانشناسی مصرف كننده در بازاریابی ورزشی اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر سینا شریعتی، كارشناس بازاریابی پیرامون نكات روانشناسی در جذب مشتری اظهار كرد: هر مشتری حتی اگر خریدی انجام ندهد؛ می تواند مبلّغ خوبی برای ما باشد؛ در نتیجه رویكرد ما در برخورد با مشتری بسیار حائز اهمیت است. این رویكرد باید برمبنای روانشناسی انجام گیرد.
وقتی فردی وارد یك فروشگاه می شود؛ وارد جوّی خصوصی می شود. در مرحله اول، خوش آمدگویی همراه با ارتباط چشمی و لبخند فروشنده می تواند این حس را به مشتری دهد كه فروشگاه را از آن خودش بداند.
در مرحله بعدی باید اجازه داد كه مشتری وارد محوطه خرید شود و شروع به لمس و امتحان وسایل و تجهیزات ورزشی كند. لمس و امتحان كالا برای مشتری های ایرانی خیلی اهمیت دارد.
مرحله بعد ارائه اطلاعات به مشتری است. باید از مشتری سوال شود كه آیا اطلاعاتی در مورد كالای مورد نظر خود می خواهد؟
مرحله بعد بستن معامله است كه یكی از كلیدی ترین مراحل فروش است. بعد از فروش محصول كار به پایان نرسیده و لازم است كه مشتری را تا در مشایعت و دعوت به بازگشت مجدد به فروشگاه كنیم. درضمن از مشتری درخواست كنیم كه ما را به دیگران نیز معرفی كند. همه این مراحل باید با لبخند بیان شود.
شریعتی در ادامه افزود: در هر یك از مراحل بالا یك مبحث روانشناسی وجود دارد. ما باید روانشناسی كنیم كه مشتری در چه حالتی قرار دارد و در آن حالت چقدر می توانیم به او كمك كنیم.
برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 22 مهر كاری از گروه علوم ورزشی به تهیه كنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا كشكر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.