برنامه دانشكده بازاریابی ورزشی" پنج شنبه 14 شهریور، در گفتگو با دكتر محمد نوحی، دكترای كسب و كار و مدیریت ورزش، به بررسی تأثیر تبلیغات در سایت ها و خبرگزاری ها پرداخت.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رادیو ورزش؛ دكتر محمد نوحی، دكترای كسب و كار و مدیریت ورزش، در ارتباط با موضوع برنامه اظهار داشت: در ابتدا باید قدرت رادیو، تلویزیون و اینترنت را با هم مقایسه كنیم؛ اینكه چند درصد مردم تلویزیون می بینند و رادیو گوش می كنند و چند درصد مردم در فضای اینترنت هستند. اگر دقت كنیم، حتی گاهی اوقات برخی افراد پشت چراغ قرمز هم به اینترنت وصل می شوند؛ بنابراین فضای اینترنت خیلی قوی است.
دكتر در خصوص تاریخچه تبلیغات اینترنتی گفت: قدمت تبلیغات اینترنتی به سال 1994 برمی گردد. اولین بار تبلیغات بنری را در حوزه تبلیغات اینترنتی شاهد بودیم. از آن پس تبلیغات اینترنتی آنقدر قوی شد كه در سال 1996 درآمد سال آن به 260 میلیون دلار رسید. این درآمد در سال 2007 به 13هزار میلیون دلار افزایش پیدا كرد.
وی، مزایای اینترنت را بدین صورت شرح داد: 1-هر زمان كه بخواهی قابل دسترس است 2-هزینه آن بسیار پایین است 3-هدفمند است 4- جهانی بودن و شبانه روزی بودن 5-تعامل و اثربخشی بالا دارد 6-شركت های كوچك و افراد بسیار ضعیف در بحث كسب و كار می توانند همتراز افراد بزرگ وارد اینترنت شوند و كار خود را ادامه دهند 7-با تك تك افراد می توان ارتباط دوطرفه برقرار كرد 8- قابلیت فروش دارد.
این كارشناس كسب و كار تصریح كرد: در این فضا بازاریابی محصولات ورزشی بسیار مؤثر است؛ منتها فرهنگ استفاده از اینترنت در كشورهای دنیا یك تعرف دارد و در كشور ما یك تعریفی دارد. به نظرم فرهنگ سازی نشده كه فضاهای مجازی و خبرگزاری ها چقدر می توانند در بازاریابی و فروش محصولات اهمیت داشته باشند.
برنامه دانشكده بازاریابی ورزشی، با اجرای كاظمی، روزهای پنج شنبه ساعت 12:30 به مدت 30 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.