از ساعت به مدت

شاخص‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی چهره‌های رسانه‌های ورزشی

برنامه "ورزش و جامعه" این هفته (5 تا 10 مرداد) به موضوع شاخص ها و مسئولیت های اجتماعی چهره های شناخته شده رسانه های ورزشی اختصاص دارد.

1398/05/05
19:44

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رادیو ورزش؛ مازیار ناظمی، رئیس دفتر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، در ارتباط با موضوع برنامه اظهار داشت: جهان پهلوان تختی در اظهارنظری بیان كرده؛ تا مردم تو را نشناخته اند، یك خرج داری و وقتی شناختند، خرجت بیشتر می شود؛ این واقعیتی است. در موضوعی به نام شهرت، رسیدن به خوشنامی، حفظ و ادامه آن یك مسئله بسیار مهم است.

برای اینكه یك نفر در رسانه تصویری به شهرت برسد و به عنوان یك چهره مطرح شود، معمولاً 5 تا 7 سال طول می كشد. خیلی افراد هم ممكن است به این مسیر نرسند. این یك نوع سرمایه گذاری است كه رسانه ها انجام می‌دهند و در تمام دنیا دیده می شود. رسانه ها برای اینكه به رسانه خود اعتبار ببخشند، سالها وقت می گذارند، فردی را مطرح می كنند و آن شخص كم كم در میان مخاطبان جایگاه پیدا می كند و حرفش را می پذیرند.

وی، تصریح كرد: چهره ورزشی در جایگاه خود، مسئولیت اجتماعی دارد. این شخص وظیفه دارد كه شهرت خود را حفظ كند. اگر خطایی كند، خطایش چند برابر دیده می شود و اعتماد مردم نسبت به وی از بین می رود. از طرف دیگر یك عامل روانی هم وجود دارد كه این فرد چطور تربیت شود؛ حفظ شود و زندگی اش بگذرد. كار كردن عیب نیست؛ اما شاید هر موضوعی را از آن فرد نپذیرند؛ بنابراین مجموعه هم باید آن فرد را حفظ كند.

ناظمی، به لزوم رابطه دوسویه بین رسانه و چهره رسانه ای تأكید كرد و گفت: به اعتقاد بنده باید رابطه را دوطرفه دید. رسانه هم باید مجموعه خود را حفظ كند. گاهی پیش می آید مسئول رسانه ای همكاری خود را با یكی از چهره ها قطع می كند كه چنین شرایطی باعث سرخوردگی آن فرد خواهد شد و او را خسته می‌كند.

امروزه آرایش رسانه ای خیلی متفاوت شده است؛ در كنار آن استفاده و سوءاستفاده هایی كه از وجود مخاطب می شود، بسیار زیاد است.

برنامه ورزش و جامعه، با اجرای شهرام نوروزی، روزهای شنبه تا پنج شنبه ساعت 11:30 به مدت 60 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
مشاور