باشگاه پنج شنبه از ساعت 18:30 به مدت 60دقیقه

رادیو ورزش

باشگاه

نقش ماركتینگ و رسانه ها در بهبود شرایط اقتصادی باشگاه ها


برنامه "باشگاه" جمعه 24 خرداد، با جهانگیر كوثری، كارشناس ورزش، در ارتباط با راهكارهای بهبود شرایط مالی باشگاه ها به گفتگو پرداخت.

1398/03/25
08:37


به گزارش رادیو ورزش؛ جهانگیر كوثری، كارشناس ورزش، در خصوص جایگاه اقتصاد ورزشی در تشكیل و توسعه باشگاه ها اظهار كرد: اكنون یكی از بسترهای اصلی تشكیل هر باشگاه ورزشی به خصوص در زمینه فوتبال زیربنای اقتصادی آن است؛ یعنی تا چشم انداز اقتصادی برای یك باشگاه تعریف نكنند و سرمایه گذاران را توجیه اقتصادی نكنند، باشگاه اصلاً تشكیل نمی شود. مشاورین باشگاه باید یك برنامه خاصی را فقط برای سوددهی تنظیم كرده و راجع به آن با سرمایه گذاران صحبت كنند. یك گروه هم باید برنامه ریزی كنند كه در بخش ماركتینگ چه كاری انجام دهند كه باشگاه به سوددهی بیشتری برسد.
وی، تصریح كرد: ماركتینگ و شیوه های رسیدن به دستاوردهای مالی برای بهتر زیستن و سوددهی علم جدیدی است كه اكنون تدریس می شود. دانشگاه شریف نیز در یك رشته خاص آن را آموزش می دهد. فارغ التحصیلان رشته های اقتصادی در زمینه ماركتینگ در بهترین كارخانه های ایران استخدام می شوند. در حال حاضر در بخش فوتبال به ویژه در اروپا و آمریكای جنوبی این قضیه اتفاق افتاده است؛ یعنی باشگاه ها با مشاورین اقتصادی خود به سوددهی قابل بحثی می رسند.
كوثری، در پاسخ به این سوال كه رسانه ها در بهتر شدن شرایط اقتصادی باشگاه ها چه كمكی می توانند كنند و تعامل رسانه ها با باشگاه ها در این زمینه باید چطور باشد، بیان كرد: رسانه ها در یك شرایط عادی می توانند تأثیر نوشته های خود را بگذارند. آنها هم دچار نوسانات هستند. ما اكنون در زمینه رسانه هایمان تنش های عجیب غریبی داریم. یك مقدار همدلی لازم از بین رفته است و موضع گیریهای ذهنی در بین رسانه ها وجود دارد و متأسفانه تصمیمات، تصمیمات یكسانی نیست.
برنامه باشگاه، كاری از گروه مسابقات ورزشی است كه با اجرای سعید زاهدیان و تهیه كنندگی محمدرضا طاهری، روزهای جمعه، ساعت 12:30 به مدت 60 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
باشگاه