در برنامه "ارتباطات ورزشی" شنبه 26 خرداد، دكتر حمید قاسمی، عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور، در خصوص نحوه دستیابی به روابط سازمانی موفق توضیحاتی را بیان كرد.
به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر حمید قاسمی، عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور، در پاسخ به این پرسش اگر مدیر یك سازمان ورزشی بخواهد چه درون سازمان و چه بیرون سازمان ارتباطات موفقی داشته باشد، باید چه تدابیری بیاندیشد، گفت: ارتباطات سازمانی یكی از بحث های بسیار مهمی است كه روابط عمومی به طور تخصصی این مسئله را دنبال می كند. یكی از وظایف عمده روابط عمومی برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبین كلیدی سازمان است كه این مخاطب كلیدی هم مخاطب برون سازمانی را دربرمی گیرد و هم مخاطب درون سازمانی. مخاطب برون سازمانی شامل سازمان های مشابه، سازمان های بالا دستی و حتی كاركنان خود سازمان می شود. هر كدام از این موارد به برنامه ریزی خاصی نیاز دارد كه ارتباط مؤثر در جهت اهداف سازمانی و خوش نامی سازمان پیش برود.
دكتر قاسمی، افزود: در درون سازمان روابط بین بخش ها، كاركنان و عوامل درون سازمان با الگوهای مختلفی دنبال می شود. در یك بخش مدیر با وظایف هدایت و رهبری خود سعی می كند این ارتباط را تقویت كند. روابط عمومی هم به طور تخصصی تلاش می كند هر یك از افراد سازمان را به عنوان یك فردی از روابط عمومی سازمان درنظر بگیرد و ضمن كمك به تقویت رفتار آنها، در ارتباط با سایر اعضای سازمان شرایطی را فراهم كند كه این فرد در روابط با همكاران خود و حتی مشتریان دیگر بخش ها ارتباط مؤثری برقرار كند.
وی، در خاتمه گفت: در ارتباط های بین سازمانی و نیز سازمان های بالا دستی طبیعتاً روابط عمومی برنامه ای را دنبال می كند كه ارتباط مؤثر با دستیابی به اهداف سازمانی و خوش نامی سازمان در آن محقق شود.
برنامه ارتباطات ورزشی، با اجرای ایزدپرست، كاری از گروه علوم ورزشی است كه شنبه ها ساعت 13:35 به مدت 25 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش پخش می شود.