برنامه "ارتباطات ورزشی" شنبه 12 خرداد، در گفتگو با دكتر حمید قاسمی، عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور، در خصوص اهمیت و نقش مطبوعات ورزشی در توسعه ارتباطات اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ در میان وسایل ارتباط جمعی، مطبوعات در ردیف اول عوامل شكل دهنده افكار عمومی قرار دارد. زیرا ویژگی هایی مانند: ماندگار بودن، در دسترس بودن، قیمت ارزان و تنوع مطالب و محتوا، باعث شده با تمام گروه ها و طبقات مختلف مردم ارتباط برقرار كند و در سطح وسیع و گسترده ای بر افكار عمومی تأثیر بگذارد.
تحقیقات نشان داده اعتماد و اطمینان مردم در اغلب موارد بیشتر از سایر رسانه های جمعی است و حاصل این ارتباط دوسویه ای كه بین مردم و مطبوعات ایجاد می شود، عامل شكل گیری افكار عمومی است.
دكتر حمید قاسمی، عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور، با اعلام مطالب فوق یادآور شد: در گذشته ای نه چندان دور، مطبوعات پرنفوذترین رسانه زمان خود بود. هنوز هم این نفوذ وجود دارد. اما با ظهور رسانه هایی مثل رادیو، تلویزیون و شبكه های اجتماعی، این ظرفیت نفوذ تقسیم شده است. هر كدام از رسانه ها به سهم خود، با الگوهای خاصی بر مخاطب تأثیر می گذارند.
وی ادامه داد: بعد از كتاب كه به عنوان اولین رسانه جمعی توسط برخی از كارشناسان مطرح می شود، مطبوعات یك ظهور طوفانی داشت و با بالا رفتن سواد مردم تبدیل به رسانه مرجع شد. هنوز هم در بسیاری از جوامع مطبوعات ركن اساسی را دارد. اما باید بپذیریم كه در بعضی موارد ظهور رسانه های اجتماعی شرایطی را فراهم كرده كه مردم می توانند در فضای مجازی به اخبار واطلاعات دسترسی پیدا كنند و حتی تحلیل ها را به شكل صوتی یا تصویری از این رسانه جذاب جویا شوند. در كنار این مسئله، باز هم مطبوعات كه قدرت مانور بیشتری برای تحلیل و تفصیل مطالب دارند، همچنان پای ثابت مخاطبان خود هستند.
برنامه ارتباطات ورزشی، با اجرای ایزدپرست، كاری از گروه علوم ورزشی است كه شنبه ها ساعت 13:35 به مدت 25 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش پخش می شود.