برنامه ارتباطات ورزشی شنبه 16 دی ماه با حضور دكتر سعید علی آبادی، خبرنگار و مدرس دانشگاه به موضوع ویژگی های روابط عمومی كارآمد در یك سازمان ورزشی اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر سعید علی آبادی، خبرنگار و مدرس دانشگاه پیرامون لزوم تفكیك مخاطبان در سازمان های ورزشی اظهار كرد: یكی از موضوعات مهم در روابط عمومی سازمان ورزشی توجه به روابط عمومی درون سازمانی است. مخاطبان یك رشته ورزشی 2 گروه هستند؛ مخاطبان عام مثل مردم و مخاطبان خاص كه شامل ذینفعانی مانند بازیكنان، داوران، باشگاه داران و ... می شود.
نگاه روابط عمومی و برنامه هایش برای مخاطبان عام و مخاطبان خاص باید متفاوت باشد. روابط عمومی باید در رابطه مستمر و سازنده با مخاطبان خاص خود بوده و نوع پیام و محتوایی كه به این دو گروه ارائه می دهد؛ متفاوت باشد. متاسفانه این موضوع در بسیاری از رشته های ورزشی مورد توجه قرار نمی گیرد.
علی آبادی درخصوص ویژگی های روابط عمومی كارآمد در یك سازمان ورزشی بیان كرد: یك روابط عمومی باید اتاق بحران داشته باشد. یعنی درصورت بروز اتفاق خاص یا مشكل؛ بلافاصله به رسانه ها پاسخگو باشد چون پاسخگو نبودن روابط عمومی می تواند باعث ایجاد شایعه شود.
نكته بعدی گزارش نویسی است كه در حوزه ورزش بسیار ضعیف انجام می شود. در این زمینه روابط عمومی باید پیش قدم شود و گزارش های ماهانه، فصلی، 6 ماهه، سالانه و ... را در اختیار مقامات بالادستی قرار دهد چون روابط عمومی به آخرین اخبار، گزارشات، فیلم و عكس دسترسی دارد و می تواند گزارشات خوبی را تدوین كند.
بعلاوه روابط عمومی باید برای كمیته های مختلف سازمان ورزشی بانك اطلاعاتی فراهم آورد.
درضمن كمیته تشریفات كه در دل روابط عمومی قرار می گیرد ولی مغفول مانده نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
برنامه ارتباطات ورزشی شنبه 16 دی كاری از گروه علوم ورزشی با اجرای ایزدپرست تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.