برنامه "همیشه با ورزش" یكشنبه 11 تیر، در گفتگو با صدرالدین كاظمی، ورزشی نویس و كارشناس ورزش، به موضوع اثرگذاری مطبوعات بر روند حركتی ورزش اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ صدرالدین كاظمی، كارشناس و نویسنده ورزشی، در ارتباط با موضوع اثرگذاری مطبوعات ورزش بر ارتقای سطح كیفی ورزش، اظهار داشت: نظر بنده راجع به تكثر رسانه های مكتوب و نشریات ورزشی مثبت است. اگر امروز ورزش ما به جایگاهی دوباره رسیده كه برای یكی از سكوهای سه گانه بازیهای آسیایی دورخیز می كند یا خود را به آن نزدیك می كند و یا در بسیاری از رشته های گروهی كه در گذشته هیچ وقت شانسی برای مقابله با رقبای شرق دور آسیا نداشتیم، اما امروز قدرت خودمان را به آنها تحمیل می كنیم، به نظرم یكی از دلایلش پرداخت رسانه ای به ورزش و ترغیب مردم به حمایت از ورزش است.
وی، به نخستین مطبوعات ورزشی ایران اشاره كرد و گفت: از سال 1321 كه به طور رسمی نشریه ای به نام "نیرو و راستی" آمد، موجی در ورزش ایران ایجاد شد. بعدها كیهان ورزشی و دنیای ورزش در این عرصه فعال بودند؛ اما پس از انقلاب یك انفجار رسانه ای در ورزش ایران به وجود آمد و تعداد بسیار زیادی روزنامه ورزشی منتشر شد؛ البته این اتفاق تبعات منفی هم داشت؛ اما به اعتقاد من اگر نیمه پر لیوان را نگاه كنیم نشریات ورزشی موجب شد كه اقبال بسیاری از جوانان به سوی ورزش بیشتر شود.
كاظمی، افزود: نشریات ورزشی نگاه جامعه و حمایت كنندگان مالی را نسبت به ورزش تغییر داد و به تبع آن شرایط مطلوبی برای ورزشكاران از نظر قراردادهای ورزشی ایجاد شد.
در مجموع به نظر من یكی از عواملی كه ورزش ما را تا حدودی به حركت درآورد، رسانه بوده است. در چند سال اخیر، انقلابی كه در شبكه های اجتماعی به وجود آمد، روند حركتی رسانه های مكتوب را تحت الشعاع قرار داد. یكی از مشكلاتی كه این روزها نشریات ورزشی ما با آن مقابله می كنند، فضاهای مجازی است كه سرعت اطلاع رسانی بسیار بالاتری از مطبوعات دارند.
این كارشناس ورزشی تأكید كرد: تغییر استراتژی به نشریات ورزشی می تواند كمك كند تا از بحران فعلی جان سالم به در ببرند. ما اكنون بیشتر از آنكه نیاز به خبرنگار داشته باشیم، نیاز به تحلیلگر، مفسر و آنالیزور داریم كه در این بخش در چند سال گذشته كم كار شده و ضعیف هستیم.
برنامه زنده همیشه با ورزش، با اجرای شهاب قاسمی و كارشناسی علی رغبتی همه روزه به جز جمعه ها از ساعت 18:35 به مدت یك ساعت و سی دقیقه تقدیم شنوندگان می شود.