برنامه "همیشه با ورزش" چهارشنبه 1 شهریور، با دكتر علیرضا الهی، استاد دانشگاه خوارزمی و كارشناس حوزه بازاریابی و برندسازی در ورزش، پیرامون نقش برند یا نام تجاری در ورزش به گفتگو پرداخت.
به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر علیرضا الهی، استاد دانشگاه خوارزمی و كارشناس حوزه بازاریابی و برندسازی در ورزش، در خصوص ارزش نام تجاری و برند در ورزش ایران اظهار داشت: ورزش اكنون تبدیل به یك صنعت شده است؛ اگر این مسئله را بپذیریم، طبیعتاً برند كه چندین سال است در صنعت مطرح شده، در ورزش هم مطرح است.
وی، ادامه داد: ابتدا كه برند در صنعت و تجارت ایران عنوان شده بود، آن را بیشتر یك علامت، واژه یا طرح می دانستند؛ اما این روزها بسیار فراتر رفته است. اكنون برند مجموعه ای از تداعیات ذهنی است كه برای مشتری ایجاد می شود. این تداعیات ذهنی باعث می شود كه مشتری خدمات و كالاهای یك سازمان را به خوبی مورد شناسایی قرار بدهد و آن سازمان نسبت به رقبای خود در بازار متفاوت دیده شود.
الهی، تصریح كرد: امروزه باشگاه ها، لیگ ها، فدراسیون ها و هر سازمان ورزشی دیگری باید از طرق های مختلف خود را به یك برند معتبر تبدیل كند؛ زیرا اگر برند معتبر شوند مورد توجه عموم و رسانه ها قرار می گیرند؛ همچنین با توجه به اینكه سازمان های ورزشی به عنوان بنگاه های اقتصادی مطرح هستند و بایستی برای خود درآمدزایی و خود كفایی داشته باشند، برندسازی این جذابیت را برای بنگاه های اقتصادی ایجاد می كند.
این كارشناس بازاریابی، افزود: وقتی باشگاهی تبدیل به یك برند معتبر می شود، دیگر نیازی ندارد كه برای تكمیل ورزشگاه خود تبلیغ كند و كالاهای تجاری را به هواداران بفروشد؛ زیرا خود به خود برای این باشگاه ها از سراسر دنیا هوادار وفادار جذب می شود و این اتفاق منافع مالی برای باشگاه ها خواهد داشت.
برنامه زنده همیشه با ورزش، امروز با اجرای خسرو والی زاده و كارشناسی علی رغبتی روی آنتن رفت. این برنامه همه روزه به جز جمعه ها از ساعت 18:35 به مدت یك ساعت و سی دقیقه تقدیم شنوندگان می شود.