برنامه "همیشه با ورزش" دوشنبه 30 مرداد، با علی اصغر مانوسی فر، معاون بین الملل اتحادیه فوتبال باشگاه های ایران، پیرامون بحث برندینگ و جایگاه آن در باشگاه ها و فدراسیون های ایران به گفتگو پرداخت.
به گزارش رادیو ورزش؛ علی اصغر مانوسی فر، معاون بین الملل اتحادیه فوتبال باشگاه های ایران، در پاسخ به این سوال كه آیا باشگاه های ما صاحب برندی هستند، بیان كرد: خیر؛ در درجه اول باید فدراسیون هایمان از بحث برندینگ استفاده كنند كه متأسفانه این اتفاق مثبت كمتر افتاده است. چه فدراسیون ها و چه باشگاه ها علی رغم اینكه اكثریت دولتی هستند؛ اما بحران اقتصادی دارند. مقوله برندینگ توان خاص، دانش و تجربه می خواهد و باید بتوانند از برند خود به نحو احسنت استفاده كنند.
وی، خاطرنشان كرد: در دوهه اخیر اقدامات خوبی در بحث برندینگ اتفاق افتاده و تلاشهایی صورت گرفته است تا روند رو به رشدی را در زمینه برندسازی ورزشی داشته باشیم. ما اكنون در مرحله مقدماتی هستیم و هنوز به آن مرحله ای نرسیدم كه بخواهیم روی بحث استمرار و تقویت برند كار كنیم. ما در بحث آموزش برندینگ كار نكرده ایم و مدیران بازاریابی در باشگاه هایمان نداریم و یا بسیار اندك هستند كه ممكن است تجربه كافی هم نداشته باشند؛ البته فدراسیون هایمان هم این مشكل را دارند.
مانوسی فر، ادامه داد: دكتر دادكان در دوره فعالیت خود حامی مالی برای فدراسیون فراهم كرد كه با این اتفاق كمك هایی ارزشمندی به فدراسیون شد. موضوع برندینگ در ورزش بسیار جواب می دهد و بسیاری از جاهای دنیا در این زمینه تلاش كرده اند و می دانند كه چقدر مفید است.
معاون بین المللی اتحادیه فوتبال، در خاتمه گفت: امروزه سهم تبلیغات جهانی فوتبال نزدیك به 700 میلیارد دلار در سال است و از سرمایه در گردش فوتبال كه روزی حرف اول را می زد، پیشی گرفته است. كمپانی های بزرگ دنیا تمام اهدافشان را گذاشته اند كه از طریق ورزش و با برنامه های توسعه ای خود به فروش انبوه برسند و در این زمینه بسیار موفق بوده اند؛ اما متأسفانه در كشور ما كمتر چنین تلاش هایی صورت گرفته است.
برنامه زنده همیشه با ورزش، امروز با اجرای خسرو والی زاده و كارشناسی علی رغبتی روی آنتن رفت. این برنامه همه روزه به جز جمعه ها از ساعت 18:35 به مدت یك ساعت و سی دقیقه تقدیم شنوندگان می شود.