برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 14 اسفند با حضور داروین صبوری، متخصص جامعه شناسی به نقش صحه گذاری ورزشكاران در تبلیغات تجاری اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ داروین صبوری، جامعه شناس ورزشی پیرامون اثرات جامعه شناختی حضور ورزشكاران در تبلیغات تجاری اظهار كرد: همه جوامع دارای یكسری گروه های مرجع مانند هنرمندان، بازیگران و ورزشكاران هستند كه مردم به آنها اعتماد دارند. آنچه كه در ورزش كشور ما و در حوزه تبلیغات رخ می دهد باید حاوی این هشدار باشد كه ورزشكار سرمایه اجتماعی خود را خرج كالایی نكند كه خودش هم آن را قبول ندارد و باید توجه داشته باشد كه شهروندان آن كالا را به دلیل حمایت آن چهره خریداری می كنند. در میدان اقتصادی جنگ بر سر بیرون كردن رقباست و در این جنگ از گلادیاتورهایی استفاده می شود كه اعتبار خود را از عرصه هایی چون ورزش بدست آورده اند و قرار است در ازای مبلغی بفروشند.
صبوری درخصوص رفتار صحیح ورزشكاران الگو در تبلیغات تجاری بیان كرد: اول اینكه تبلیغات این افراد باید در رابطه با كالاهای داخلی و ایرانی باشد. زمانی كه مرتباً كالای خارجی تبلیغ شود مردم ترغیب به مصرف كالای خارجی می شوند و در سطحی از عقب ماندگی تولید و صنعت قرار خواهیم گرفت.
دوم اینكه بهتر است تبلیغات مرتبط با كار خود تبلیغ كننده باشد. برای مثال یك ورزشكار، تجهیزات ورزشی را تبلیغ كند چون در این حالت تبلیغات با آگاهی صورت می گیرد و آخر اینكه در كنار تبلیغات پیام های اخلاقی و رفتاری نیز ترویج گردد.
برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 14 اسفند كاری از گروه علوم ورزشی به تهیه كنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا كشكر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.