بازاریابی ورزشی پنج شنبه از ساعت 13:30 به مدت 30دقیقه

رادیو ورزش

بازاریابی ورزشی

تبلیغات محیطی در ورزش از دیدگاه جامعه شناختی

برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 7 اسفند با حضور دكتر داروین صبوری، كارشناس جامعه شناسی به بررسی عوارض جامعه شناختی تبلیغات محیطی در ورزش اختصاص داشت.

1395/12/08
08:47

به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر داروین صبوری، كارشناس جامعه شناسی پیرامون نگاه جامعه شناختی به مبحث تبلیغات محیطی اظهار كرد: روابط در دنیای امروز به روابط كالایی و اقتصادی تبدیل شده است. ما در محاصره تبلیغات مختلفی هستیم كه وسوسه اقتصادی و نیازهای كاذبی را برای ما بوجود می آورند. ورود این رویكرد به حوزه ورزشی، آسیب زا و غیرحرفه ای است. متاسفانه در ایران ورزش ابزاری برای نهادهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره شده و هر یك از این نهادها به نوعی به ورزش ورود و از آن عبور می كنند.
صبوری درخصوص نگاه جامعه شناختی به تبلیغات بیلبوردها بیان كرد: جامعه شناسان اعتقاد دارند كه آنچه در حال حاضر در اجتماع در حال شكلگیری است تنها تبلیغ و فروش كالا نیست بلكه فروش آرزوها و آرمان های زندگی است. در تصویر بیلبوردها مشاهده می شود كه انسان های خوشبخت دارای ثروت هستند؛ یعنی با مصرف گرایی خوشبختی به دست می آید. بدین شكل فرد از داشته های خود راضی نیست و حتی اگر شش ماه پیش گوشی تلفن همراه خریده باشد بدلیل اینكه مدل جدیدتری وارد بازار شده است ناراحت است. این باعث می شود روز به روز به انسان از خود بیگانه نزدیكتر شویم و دیگر برای ارزش های انسانی ارزش قائل نباشیم و دیگران را نه براساس ارزش های انسانی بلكه بر پایه داشته هایشان قضاوت كنیم.
وی در ادامه افزود: خطر وقتی بیشتر احساس می شود كه ما اوقات فراغت و ورزش را هم پولی كرده ایم و بدون خرید و صرف مبلغی پول نمی توانیم از آن لذت ببریم. آنچه كه در تبلیغات حائز اهمیت است معرفی بدون اغراق و فریب است چون شهروندان و مخاطبان بخوبی تشخیص می دهند كه چه كسی صداقت دارد و چه كسی ندارد.
برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 7 اسفند كاری از گروه علوم ورزشی به تهیه كنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا كشكر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.

دسترسی سریع
بازاریابی ورزشی