بازاریابی ورزشی پنج شنبه از ساعت 13:30 به مدت 30دقیقه

رادیو ورزش

بازاریابی ورزشی

جریان فكری زیر پوست تبلیغات محیطی

برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 9 بهمن با حضور دكتر عفت السادات افضل طوسی، دانشیار دانشگاه و متخصص تبلیغات و هنر به بررسی نقش تبلیغات محیطی در بازاریابی ورزشی اختصاص داشت.

1395/11/11
13:46

به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر عفت السادات افضل طوسی، دانشیار دانشگاه و متخصص تبلیغات و هنر پیرامون تعریف و نقش تبلیغات محیطی اظهار كرد: با توسعه زندگی شهری، توسعه خدمات شهری نیز ضرورت یافته و برنامه ریزی شهری برای سر و سامان دادن به تبلیغات و هدایت فكری مردم در سطح شهر شكل گرفته‌ است. تبلیغات گرافیكی محیطی دو وجه دارد؛ یك وجه آن تبلیغ كالاهاست كه از طریق بیلبوردها و پوسترها انجام می شود و وجه دیگر تبلیغ جریان فكری است كه نوع آشكار آن تبلیغات خدمات عمومی نظیر تابلو « به سالمندان كمك كنید» یا « پشت خط عابر پیاده بیاستید» است. در تبلیغ كالا هم جریان فكری در لایه های میانی تر وجود دارد. برای مثال تبلیغ كالای ورزشی خارجی، شهروندان را در استفاده از خرید كالاهای خارجی هدایت می كند. در تبلیغ كالا، لایه های میانی كه هدایت فكری مردم را در بردارد حایز اهمیت هستند.

افضل درخصوص انواع تبلیغات محیطی توضیح داد: تبلیغات محیطی فقط چسباندن عكس به دیوار نیست بلكه پیام های مهمی را می توانند انتقال دهند.

تبلیغات محیطی شامل تبلیغات دو بعدی و سه بعدی می شوند. برای مثال مجسمه های شهری كه نوعی تبلیغات جریان فكری محسوب می شوند. در انواع مختلف كاربردهای تبلیغات محیطی، انواع مختلفی از راهكارهای تبلیغی هم وجود دارد. در سال های دور پارك ها بوسیله دیوار محصور بوند ولی حالا اینطور نیست و دستگاه های بدنسازی در فضای باز پاركها وجود دارند كه شما را تشویق به ورزش می كنند و به نوعی تبلیغ محیطی هستند. تابلو الكترونیك، بنر، مجسمه، چیدمان شهری و ... به نوعی جز تبلیغات یك جریان فكری یا كالا محسوب می شوند.

وی درمورد تبلیغ محیطی مناسب كالا بیان كرد: در جامعه ما نوع مستقیم تبلیغات كالا روی بیلبورد است و تنوع بیلبوردها در تبلیغات شهری وجود دارد. بیلبوردها روی مصادیق مورد نیاز مردم دست گذاشته و تبلیغ كالاها را برعهده دارند. دیوارنگارها جز تبلیغات هستند ولی وظیفه تبلیغ جریان فكری و فرهنگی را دارند. مجسمه ها نیز جریان فكری و زیبایی شناسی را تبلیغ می كنند. تلویزیون های الكترونیك كه تعداد آن در سطح شهرها زیاد نیست؛ دقیق نبوده و دیدشان آسان نیست.

برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 9 بهمن كاری از گروه علوم ورزشی به تهیه كنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا كشكر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.

دسترسی سریع
بازاریابی ورزشی