برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 15 آبان با حضور وحید نثایی، كارشناس بازاریابی به بررسی كارایی بازاریابی مستقیم در سازمانهای ورزشی و توضیح لزوم بانك اطلاعاتی مشتریان اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ موفقیت هر سازمان ورزشی به استفاده موثر سازمان از شیوه های بازاریابی بستگی دارد. امروزه بسیاری از سازمان های ورزشی از شیوه بازاریابی مستقیم استفاده می كنند. در این شیوه سازمان ورزشی سعی دارد مصرف كننده اصلی را شناسایی و با او ارتباط مستقیم برقرار سازد. با استفاده از این شیوه هزینه هایی كه صرف ارتباط با مشتریان غیر هدف می گشت حذف شده و در نتیجه از منابع مالی سازمان استفاده موثرتری بعمل می آید.
وحید نثایی، كارشناس بازاریابی پیرامون مزیت های بازاریابی مستقیم در بخش ورزشی اظهار كرد: از مزایای بازاریابی مستقیم آشنایی نزدیك با مصرف كننده است كه این باعث پی بردن به رفتار و نیاز مشتری می گردد.
نمایشگاه ها یكی از مكانهایی هستند كه می توان مشتریان مرتبط با محصولات سازمان را شناسایی كرد. افرادی كه از نمایشگاه بازدید می كنند احتمالاً مشتری های هدف هستند. در این موقعیت می توان مشتری را دید، رفتار آنها را مطالعه كرد، به صحبت با آنها پرداخت و نیازهای آنها را برطرف نمود. همایش ها، سخنرانی ها و سمینارها نیز از دیگر اشكال شناسایی مشتریان هدف هستند كه در آنجا می توان با تك تك افراد ارتباط برقرار كرد و بانك اطلاعاتی از این افراد تهیه نمود.
نثایی درخصوص اهمیت تهیه بانك اطلاعاتی مشتریان بیان كرد: زمانی كه خرید توسط مشتری صورت گرفت لازم است با رضایت خریدار مشخصاتی از قبیل اسم، شماره تماس، آدرس، علایق ورزشی و ... تهیه و در بانك اطلاعاتی درج كنیم تا پروفایل كاملی از مشتریان در اختیار داشته باشیم. ما با مراجعه به این بانك اطلاعاتی كه در حین فروش جمع آوری كرده ایم می توانیم با افراد تماس مجدد برقرار كنیم تا فروش های بیشتری داشته باشیم. یكی از بهترین منابع اطلاعاتی برای هر كسب و كار اطلاعات پایانی پس از فروش است. بنابراین یك سازمان ورزشی باید سعی كند ارتباط خود را با مشتریانش حفظ كند كه لازمه این كار تهیه بانك اطلاعاتی است تا در نوبت های دیگر با این مشتریان تماس و ارتباط برقرار شود.
برنامه بازاریابی ورزشی كاری از علوم ورزشی، ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه به تهیه كنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا كشكر تقدیم به شنوندگان رادیو ورزش می شود.