برنامه بازاریابی ورزشی پنجشنبه 21 دی با حضور دكتر محمد خبیری، دانشیار دانشكده تربیت بدنی دانشگاه تهران به موضوع جایگاه شبكه های اجتماعی و تبلیغات ورزشی در این شبكه ها اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر محمد خبیری، دانشیار دانشكده تربیت بدنی دانشگاه تهران پیرامون تبلیغات تجاری ورزشی در شبكه های اجتماعی اظهار كرد: تبلیغات در فروش كالا و خدمات نقش اساسی دارد. دو نوع بازاریابی ورزشی وجود دارد: 1- بازاریابی كه از ورزش برای معرفی كالا استفاده می كند و 2- بازاریابی برای خود ورزش و در معرض دید قرار دادن آن.
ورزش به علت شهرتی كه پیدا كرده؛ حتی به عنوان یك ایدئولوژی نیز مطرح شده است و با مخاطبان بسیار زیادی در ارتباط است. برای مثال در مسابقات المپیك و جهانی مخاطبان گسترده ای وجود دارد و این نشان دهنده محبوبیت بالای ورزش است كه از این پتانسیل می توان برای بازاریابی تجاری استفاده كرد. از آنجا كه امروزه سایتهای اجتماعی جایگاه خاصی را پیدا كرده اند می توانند پیام ها را از طریق ورزش به گوش علاقمندان برسانند.
خبیری درخصوص نقش سایت ها و شبكه های اجتماعی در توسعه بازاریابی ورزشی بیان كرد: این مسئله را نیز می توان از 2 دیدگاه نظاره كرد؛ اول كسانی كه می خواهند كالا یا خدمات خود را بوسیله ورزش تبلیغ كنند و دوم خود ورزشی ها كه به دنبال معرفی ورزش هستند و هر دو در تلاشند كه از طریق شبكه های اجتماعی ارتباطاتی را بوجود آورند تا در خود را در سطح وسیعی به مخاطبان معرفی كنند. شبكه های اجتماعی می توانند در بعد بسیار وسیعتر پیام ها را منتقل كنند و بدینوسیله حداكثر استفاده را ببرند.
ما در ایران هنوز به اندازه كشورهای صنعتی از این ابزار چه برای تبلیغ ورزش و چه برای تبلیغ كالا استفاده نكرده ایم.
برنامه بازاریابی ورزشی پنجشنبه 21 دی كاری از گروه علوم ورزشی به تهیه كنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا كشكر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.