برنامه بازاریابی ورزشی پنجشنبه 7 دی با حضور سید حمزه موسوی شاد، تولید كننده كفش ورزشی به بررسی بازار كفش ورزشی در كشور اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ صنعت كفش ورزشی در صنعت ورزش جایگاه ویژه ای دارد. امروز تولیدكنندگان بزرگ كفش ورزشی جهان تنها به تولید كفش فكر نمی كنند بلكه در این فكر هستند كه چه كفشی تولید كنند كه نیازهای مردم را مرتفع كند و آنها را راضی نگه دارد.
برای این منظور تولیدكنندگان بزرگ به دنبال سفارشی سازی هستند و فقط به تولید انبوه فكر نمی كنند و بررسی می كنند كه مشتریان تمایل دارند چه كفشی بپوشند و همان را تولید می كنند.
مشتری می تواند به سایت این تولیدكنندگان مراجعه كند و طرح، رنگ و اندازه مورد نظر خود را سفارش دهد. كفش مورد نظر برای این افراد ساخته و ارسال می شود.
صنعت كفش ورزشی در كشور ما جایگاه مطلوبی ندارد و افراد كفش داخلی نمی خرند و تولیدات داخلی را خیلی كیفی نمی دانند. تولیدكنندگان ما نیز در زمینه های اطلاع رسانی، ترویج و بهینه سازی كمتر ورود پیدا می كنند و فعال نیستند. تولیدكنندگان باید مردم را به سمت محصولاتشان جذب كنند و تولیداتشان را در سطح ملی و بین المللی ارتقا ببخشند.
سید حمزه موسوی شاد، تولید كننده كفش ورزش درخصوص وضعیت بازار كفش ورزشی كشور بیان كرد: ما كفش ورزشی رشته های كشتی، بسكتبال، فوتبال، فوتسال و كوهنوردی را تولید می كنیم و من از سال 48 در این زمینه فعالیت می كنم. بزرگترین مشكل ما این است كه با كفش های خارجی موجود در بازار نمی توانیم؛ رقابت كنیم. متاسفانه در كشور تبلیغ نمی شود كه كالای ایرانی استفاده شود. از تولیدكننده داخلی باید حمایت شود تا بتواند ادامه دهد و هر تولید كننده كه كالایش كیفیت نداشته باشد باید جلوی تولیدش گرفته شود.
برنامه بازاریابی ورزشی پنجشنبه 7 دی كاری از گروه علوم ورزشی به تهیه كنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا كشكر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.