بازاریابی ورزشی پنج شنبه از ساعت 13:30 به مدت 30دقیقه

رادیو ورزش

بازاریابی ورزشی

گام های قیمت گذاری كالا در حوزه صنعت ورزش

برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 4 آذر با حضور دكتر محمود محمدیان، استاد دانشگاه و متخصص مدیریت بازاریابی به موضوع قیمت گذاری كالا در صنعت ورزش اختصاص داشت.

1396/09/05
08:33

به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر محمود محمدیان، استاد دانشگاه و متخصص مدیریت بازاریابی پیرامون شیوه های قیمت گذاری كالا اظهار كرد: قیمت گذاری جز جذاب ترین قسمتهای كار بازاریابی است و یكی از ركن های مهمی است كه اگر كاركرد خوبی نداشته باشد؛ نمی تواند سازمان را موفق كند.
در عرصه قیمت گذاری كالا 3 شیوه كلی وجود دارد. اولین شیوه قیمت گذاری براساس بهای تمام شده است كه به بهای تمام شده یك حاشیه سود اضافه می شود. این كار سنتی ترین روش قیمت گذاری است.
روش دوم قیمت گذاری مبتنی بر قیمت رقبا است. ما باید ببینیم رقبا چگونه قیمت های خود را در فضای رقابتی تنظیم كرده اند. ما نمی توانیم نسبت به رقبا بی تفاوت باشیم. متغیر رقبا چهارچوب بازار را مشخص می كند.
راه سوم قیمت گذاری براساس ارزش گذاری مشتری است یعنی محصول از نظر مشتری چه ارزشی دارد و آن را مبنای قیمت گذاری خود قرار دهیم.
محمدیان درخصوص شیوه درست قیمت گذاری كالا بیان كرد: ما نباید تنها از یك شیوه قیمت گذاری استفاده كنیم و باید چندین مولفه را مورد توجه قرار دهیم. اگر به این 3 مولفه توجه داشته باشیم و قیمت گذاری تلفیقی انجام دهیم؛ هم كف قیمت محصول مشخص می شود؛ هم به متغیرهای بازار توجه كرده و هم اندیشه مشتری را مد نظر قرار داده ایم.
توصیه می كنم كه تولید كننده ها در دوره های آموزش بازاریابی شركت كنند و به فراخور بودجه خود تحقیقاتی را انجام دهند. در بازاریابی امروز اگر از احوال، اندیشه و نظر مشتری غافل شویم؛ نمی توانیم قیمت گذاری درستی انجام دهیم.
برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 4 آذر كاری از گروه علوم ورزشی به تهیه كنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا كشكر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.

دسترسی سریع
بازاریابی ورزشی