برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 15 مهر با حضور دكتر مهدی حكیمی ها، كارشناس بازاریابی ورزشی به موضوع شیوه های نوین بازاریابی در فدراسیون های ورزشی اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر مهدی حكیمی ها، كارشناس بازاریابی ورزشی پیرامون لزوم بازاریابی در فدراسیون های ورزشی اظهار كرد: بازاریابی ورزشی در 4 حوزه قابل بررسی است: 1- باشگاه های ورزشی 2- برگزار كنندگان مسابقات ورزشی 3- شركتهای تجاری مرتبط 4- فدراسیون های ورزشی.
به دلیل اینكه فدراسیون های ورزشی خدمت محور هستند؛ در اصل یك نوع صنعت كه زیرصنعت های متعددی دارند را راهبری می كنند. برای فدراسیون های ورزشی بسیار مهم است كه درآمد خوبی داشته باشند و از آنجا كه بازاریابی قلب یك سازمان است؛ برای فدراسیون ها نیز باید بازاریابی مدرن تعریف كرد. البته برای هر فدراسیونی باید برنامه بازاریابی خاصی را طرحریزی كرد. در این راستا كمیته های تخصصی بازاریابی و برنامه بازاریابی مدرن به ایجاد درآمد پایدار به فدراسیون ها كمك می كنند.
حكیمی ها درخصوص شیوه های نوین بازاریابی ورزشی بیان كرد: فدراسیون ها ذینفعان زیادی مانند بازیكن، داور، اسپانسر، تماشاچی و ... دارد و به تعداد این افراد می توان بازایابی مدرن ورزشی تعریف كرد. هر فدراسیونی متناسب با شرایط خاص خود برنامه ویژه ای را می طلبد. برای افزایش درآمدزایی می توان گواهینامه تمامی كلاس های ورزشی را از طریق فدراسیون صادر گردد. این نوع اعتبار كه به گواهینامه ها داده می شود؛ هم ارزش بیشتری دارد و هم به ازای صدور هر گواهینامه درآمدی كسب می شود. راه دیگر درآمدزایی از طریق رویدادهای ورزشی است كه شامل حامیان مالی، حق شركت در مسابقات، استفاده از ظرفیت های فرهنگی و ... می شود.
شیوه جدید دیگر خدمات ارزش افزوده است. برای مثال در ورزش كاراته ورزشكاران برای خرید لباس به فروشگاه هایی معرفی می شوند و به ازای خریدهایی كه انجام می گیرد؛ فدراسیون درصدی با فروشنده یا تولید كننده شریك می شود.
برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 15 مهر كاری از گروه علوم ورزشی به تهیه كنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا كشكر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.