برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 11 شهریور با حضور دكتر وحید نثایی، كارشناس بازاریابی به موضوع شیوه های بازاریابی مستقیم در ورزش اختصاص داشت.
به گزارش رادیو ورزش؛ دكتر وحید نثایی، كارشناس بازاریابی پیرامون شیوه های بازاریابی مستقیم در ورزش اظهار كرد: بازاریابی مستقیم ابزار و روش هایی دارد. روش اول ارسال پستی كاتالوگ و بروشور محصولات است. روش دوم مراجعه حضوری و صحبت در مورد محصولات است.
باید توجه داشت كه مشتری ها به چند دسته شنیداری، دیداری و لمسی تقسیم می شوند و افراد شنیداری، مراجعه حضوری را می طلبند. البته اگر از مشتری شناختی نداریم؛ می توانیم از روش تركیبی هم استفاده كنیم و بعد از یك بار انجام شیوه تركیبی و اندكی هوش بازاریابی، تیپ شخصیتی مشتری را شناسایی و تعامل مناسب برقرار كنیم.
روش سوم بازاریابی از راه دور یا بازاریابی تلفنی است. در این روش باید طوری رفتار كنیم كه به حریم خصوصی افراد وارد نشویم و ایجاد مزاحمت نكنیم. متاسفانه افرادی كه بازاریابی تلفنی انجام می دهند؛ مشتری هدف خود را شناسایی نمی كنند و به جای اینكه خود و سازمان مربوطه را معرفی كنند؛ شروع به كسب اطلاعات از طرف مقابل می كنند كه كاملا اشتباه است. در این شیوه نخست باید شخص خود و بعد شركت را معرفی كرده و بعد در مورد آن محصول و خدمات صحبت كند.
روش چهارم بازاریابی از طریق رسانه های صوتی و تصویری است. تبلیغات به دو گروه كوتاه و طولانی تقسیم می شود. تبلیغ كوتاه بین 60 تا 120 ثانیه طول می كشد و برای تعداد بیشتری از مخاطبین پخش می شود. تبلیغاتی طولانی بیشتر از نیم ساعت زمان می برد و بیشتر اوقات در ساعات پایانی شب پخش می شود. در این شیوه هدف گیری باید از نظر نوع برنامه و زمان رعایت شود.
روش پنجم خرید الكترونیك در محل مانند دستگاه های فروش اتوماتیك (وندینگ) است. مشتری از طریق صفحه كلید دستگاه می تواند محصولات شركت و فروشگاه را ببیند و حتی سفارش، نظر و پیشنهاد خود را مطرح كند.
برنامه بازاریابی ورزشی شنبه 11 شهریور كاری از گروه علوم ورزشی به تهیه كنندگی محسن افضلی و با اجرای سارا كشكر تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت 13:30 شنبه ها به مدت 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.