توجه ویژه به ورزش بانوان در 23 سالگی این شبكه رادیویی به عنوان اولویت هدفگذاری شد؛ چرا كه تلویزیون نمیتواند در این عرصه ورود پررنگی داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، رادیو ورزش از 8 تیرماه سال 1378 فعالیت خود را به صورت 12 ساعته آغاز كرد كه این اتفاق با میلاد پیامبر اكرم (ص) همزمان بود و در ایام دهه فجر همان سال به 16 ساعت و در اسفند ماه به 18 ساعت و در سال 1382، به 20 ساعت افزایش پیدا كرد و در نهایت در سال 1389 برنامهها به صورت 24 ساعته پخش شد.
مهدی آذرمكان مدی این شبكه رادیویی اعلام كرد: مأموریت رادیو ورزش ترویج و تقویت ورزش همگانی به منظور رسیدن به جامعهای سالم، پرنشاط و انعكاس افتخارات بینالمللی در عرصه ورزش است. با توجه به آمارهای به دست آمده، عموم مردم از مخاطبان رادیو ورزشاند. وقتی به كنداكتور برنامهها نگاه كنید متوجه این موضوع میشوید كه ما همه اقشار جامعه را درنظر گرفتیم و برای همه برنامه داریم. اما خاصترین مخاطبان ما جوانان و نوجواناناند.
آذرمكان با اعتقاد بر اینكه رادیو ورزش در دو بازه زمانی مختلف بیشترین مخاطب را دارد، گفت: یك بخش زمانی آن در ابتدای صبح به واسطه حضور عموم مردم در خودروهای شخصی و رهسپار شدن به سمت محل كار و دیگری در بازه زمانی ساعت 16 الی 20 كه از پُرمخاطبترین زمانهایی است كه برنامههای این شبكه شنیده میشود.
وی در رابطه با برنامههای خاص جوانان و نوجوانان و پُركردن اوقات فراغت آنان عنوان كرد: برای فصل تابستان برنامههای جدیدی طراحی شده كه از ابتدای تیر ماه روی آنتن رفته است. یك بخشی از برنامههای ما گزارشهای ورزشی است كه مختص مسابقات مختلف است و به صورت زنده پوشش داده میشود. برنامههای دیگری هم از جمله قهرمان شو، پنجرهای رو به شب، مناظره ورزشی، داورانه، به اضافه ورزش در كنداكتور فصل تابستان قرار دارد كه به موضوعات جذابی برای اقشار مختلف مخاطبان رادیو میپردازد. همچنین برنامه «ایراندخت» را به صورت مستقل به بانوان كشورمان اختصاص دادیم.
مهدی آذرمكان با اشاره به توجه ویژه رادیو به ورزش بانوان گفت: مزیّت نسبی ما نسبت به تلویزیون ورزش بانوان است. با توجه به این كه در تلویزیون به واسطه محدودیت برای پخش، تعدادی از مسابقات را نمیتوانیم به تصویر بكشیم اما در رادیو میتوانیم همه مسابقات ورزشی بانوان را پوشش دهیم و تلاش كردیم كه این اتفاق رقم بخورد. آخرین مسابقه ورزشی بانوان مربوط به مسابقات ملی دو و میدانی در استان مركزی بود. برنامه ایراندخت به موضوع ورزش بانوان میپردازد و حتی عوامل برنامه هم همه از بانواناند. البته در برنامههای دیگری هم در قالب گزارشهای مختلف به ورزش بانوان كشور میپردازیم.
او در پاسخ به این سوال كه نزدیك شدن رادیو ورزش به تصویر و رادیو نما چه تأثیری دارد، گفت: این كه میگویند صدا ماندگار است، این صدا نباید از بین برود. البته رادیو نما به ما كمك میكند كه خیلی از پیام هایی را كه نمیتوان با صدا مطرح كرد با تصویر منتقل كنیم. تصویر و حتی زیرنویسی كه در رادیو نما وجود دارد كمك شایانی است به برنامه رادیویی كه در حال پخش است. اصل و اساس بحث رادیو صدا است. این امكان در گیرندههای دیجیتال ایجاد شده است كه مخاطبان میتوانند علاوه بر داشتن صدای برنامه، تصاویر مربوط به آن را هم دریافت كنند.
آذرمكان از چشم اندازی كه برای رادیو ورزش متصور است گفت و در این باره توضیح داد: چشم انداز ما برای رادیو این است كه شبكه كاملاً تعاملی شود و به سمتی برویم كه رادیو ورزش را مخاطبان ما اداره كنند. چه بسا اگر مخاطبان به رسانهای علاقه داشته باشند و خودشان بتوانند برای آن برنامه ریزی، برنامهسازی و گزارشگری كنند تحول اساسی و رو به جلویی ایجاد خواهد شد. من از مخاطبان میخواهم كه ما را در هر چه بهتر شدن این رویكرد یاری كنند.