ایسنا: توجه به ورزش بانوان مزیت رادیو نسبت به تلویزیون است

مدیر رادیو ورزش با اعلام 23 سالگی این شبكه، از توجه ویژه این به ورزش بانوان گفت.

1400/04/16
14:01

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، مهدی آذرمكان - مدیر رادیو ورزش ـ از برگزاری جشن بیست و سومین سالگرد تاسیس رادیو ورزش با حضور مسئولان ورزشی از جمله رئیس كمیته المپیك، وزیر و معاونان وزارت ورزش و معاون صدا خبر داد.

مهدی آذرمكان با اشاره به بیست و سومین سالروز تاسیس رادیو ورزش یادآور شد: رادیو ورزش از 8 تیر ماه سال 78 فعالیت خود را به صورت 12 ساعته آغاز كرد كه این اتفاق با میلاد پیامبر اكرم (ص) همزمان بود و در ایام دهه فجر همان سال به 16 ساعت و در اسفند ماه به 18 ساعت و در سال 82، به 20 ساعت افزایش پیدا كرد و در نهایت در سال 89 برنامه ها به صورت 24 ساعته پخش شد.

آذرمكان افزود: ماموریت رادیو ورزش ترویج و تقویت ورزش همگانی به منظور رسیدن به یك جامعه سالم، پرنشاط و انعكاس افتخارات بین المللی در عرصه ورزش است.

وی درباره مخاطبان رادیو ورزش هم گفت: با توجه به آمارهای به دست آمده، عموم مردم از مخاطبان رادیو ورزش هستند. وقتی به كنداكتور برنامه ها نگاه كنید متوجه این موضوع می‌شوید كه ما همه اقشار جامعه را در نظر گرفتیم و برای همه برنامه داریم. اما خاص ترین مخاطبان ما جوانان و نوجوانان هستند.

آذرمكان با اعتقاد بر اینكه رادیو ورزش در دو بازه زمانی مختلف بیشترین مخاطب را دارد، گفت: یك بخش زمانی آن در ابتدای صبح به واسطه حضور عموم مردم در خودروهای شخصی و رهسپار شدن به سمت محل كار و دیگری در بازه زمانی ساعت 16 الی 20 كه از پر مخاطب ترین زمان هایی است كه برنامه های این شبكه شنیده می‌شود.

وی در رابطه با برنامه های خاص جوانان و نوجوانان و پر كردن اوقات فراغت آنان عنوان كرد: برای فصل تابستان برنامه های جدیدی طراحی شده كه از ابتدای تیر ماه روی آنتن رفته است. یك بخشی از برنامه های ما گزارش های ورزشی است كه مختص مسابقات مختلف است و به صورت زنده پوشش داده می شود. برنامه های دیگری هم از جمله قهرمان شو، پنجره ای رو به شب، مناظره ورزشی، داورانه، به اضافه ورزش در كنداكتور فصل تابستان قرار دارد كه به موضوعات جذابی برای اقشار مختلف مخاطبان رادیو می پردازد. همچنین برنامه «ایراندخت» را به صورت مستقل به بانوان كشورمان اختصاص دادیم.

مهدی آذرمكان با اشاره به توجه ویژه رادیو به ورزش بانوان گفت: مزیت نسبی ما نسبت به تلویزیون ورزش بانوان است. با توجه به این كه در تلویزیون به واسطه محدودیت برای پخش، تعدادی از مسابقات را نمی‌توانیم به تصویر بكشیم اما در رادیو می‌توانیم همه مسابقات ورزشی بانوان را پوشش دهیم و تلاش كردیم كه این اتفاق رقم بخورد. آخرین مسابقه ورزشی بانوان مربوط به مسابقات ملی دو و میدانی در استان مركزی بود. برنامه ایراندخت به موضوع ورزش بانوان می‌پردازد و حتی عوامل برنامه هم همه از بانوان می‌باشند. البته در برنامه های دیگری هم در قالب گزارش های مختلف به ورزش بانوان كشور می‌پردازیم.

مدیر رادیو ورزش درباره اهمیت فضای مجازی و شبكه های اجتماعی خاطرنشان كرد: فضای مجازی بسیار مهم است و به عنوان یك رسانه مكمل در كنار رسانه ای همچون رادیو اهمیت دارد. با توجه به وجود گوشی های هوشمند، شبكه های اجتماعی و نرم افزارهای كاربردی مختلف، می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت، گستره پیام های خود را برای انتقال به مخاطبین افزایش دهیم. فضای مجازی كه با نام رادیو ورزش داریم هم از اهمیت به سزایی برخوردار است كه به اندازه یك شبكه می‌تواند مخاطب و كارایی داشته باشد. در ابتدای فعالیت خود در شبكه هم توجه خود را به بخش فضای مجازی و استفاده از نیروهای مجرب در این حوزه معطوف كرده ایم.

آذرمكان درباره برنامه ریزی های مسابقات المپیك توكیو نیز توضیح داد: طی نشستی كه با رئیس كمیته ملی المپیك برای ایجاد تعامل و همكاری های نزدیك و دوجانبه داشتیم، سعی خواهیم كرد تمام مسابقاتی كه نماینده ایران در آن حضور دارد و مسابقات جذاب را پوشش زنده دهیم و در حال تلاش برای اعزام تعدادی از خبرنگاران و گزارشگران به توكیو هستیم تا پوشش رسانه ای خوبی را در این خصوص داشته باشیم. همچنین ویژه برنامه «حالا المپیك» كه از ابتدای خرداد ماه روی آنتن رفت و به مرورِ موضوعات المپیكی و معرفی المپیكی های كشورمون می‌پردازد و ویژه برنامه «یك المپیك و هزار داستان» كه مستند روایی است درباره نمایندگانی كه به المپیك راه پیدا كردند برای المپیك و پارالمپیك تهیه و تولید شده است. در بازه زمانی رقابت های المپیكی هم برنامه های ما بیشتر به این موضوع می‌پردازند و در برنامه های در حال پخش هم كارشناسانی این موضوعات را مورد بحث قرار می‌دهند.

او در پاسخ به این سوال كه نزدیك شدن رادیو ورزش به تصویر و رادیو نما چه تاثیری دارد، گفت: این كه می‌گویند صدا ماندگار است، این صدا نباید از بین برود. البته رادیو نما به ما كمك می‌كند كه خیلی از پیام هایی را كه نمی‌توان با صدا مطرح كرد با تصویر منتقل كنیم. تصویر و حتی زیرنویسی كه در رادیو نما وجود دارد كمك شایانی است به برنامه رادیویی كه در حال پخش است. اصل و اساس بحث رادیو صدا است. این امكان در گیرنده های دیجیتال ایجاد شده است كه مخاطبان می‌توانند علاوه بر داشتن صدای برنامه، تصاویر مربوط به آن را هم دریافت كنند.

آذرمكان از چشم اندازی كه برای رادیو ورزش متصور است گفت و در این باره توضیح داد: چشم انداز ما برای رادیو این است كه شبكه كاملا تعاملی شود و به سمتی برویم كه رادیو ورزش را مخاطبان ما اداره كنند. چه بسا اگر مخاطبان به رسانه ای علاقه داشته باشند و خودشان بتوانند برای آن برنامه ریزی، برنامه سازی و گزارشگری كنند تحول اساسی و رو به جلویی ایجاد خواهد شد. من از مخاطبان می‌خواهم كه ما را در هر چه بهتر شدن این رویكرد یاری كنند.

او درباره جزئیات مراسم جشن تولد 23 سالگی رادیو ورزش توضیح داد: در 8 تیر ماه مراسمی را با حضور مسئولان حوزه ورزش از جمله رئیس كمیته المپیك، وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان، معاون صدا، برخی از روسای فدراسیون ها، تعدادی از سازمان های فعال در زمینه ورزش، پیشكسوتان و قهرمانان ورزشی رشته های مختلف برگزار خواهیم كرد و برنامه های مختلفی برای این روز در نظر گرفته شده است. البته با توجه به رعایت پروتكل های بهداشتی محدودیت هایی در دعوت تعداد زیادی از مهمانان داشتیم.

دسترسی سریع