نخستین راننده ایرانی مسابقات جهانی فرمول گفت: باعث افتخار بنده بود كه مقام و كاپ هایم در كنار نام های بزرگی مثل جهان پهلوان تختی قرار گیرد از آنها یاد شود.
به گزارش رادیو ورزش و به نقل از روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، كوروش محمدخانی نخستین راننده ایرانی مسابقات جهانی فرمول پس از اهدای كاپ ها و مقام هایش به موزه ملی ورزش ایران اظهار داشت: كاپ هایی كه تقدیم به موزه ملی ورزش كردم، كاپ قهرمانی مسابقات فرمول 3 اروپا بود كه در سال 2012 موفق به كسب آن شده بودم و زحمات زیادی برای بدست آوردن آن كشیده بودم. به علاوه یك كاپ قهرمانی مسابقات فرمول 4 اروپا كه در سال 2007 بدست آوردم كه به همراه لباس مسابقات تقدیم موزه ورزش شد.
وی افزود: در 10 سال حضورم در مسابقات بین المللی در عرصه جهانی موفق به كسب 22 مقام اروپایی و جهان شدم. ورزشكاران واقعا زحمات زیادی می كشند و با جان و دل برای كشور این مقام ها را بدست می آورند و این اتفاقی كه در موزه رقم خورد و قدردانی مسئولان از ورزشكاران و بها دادن به این افتخاراتی كه در تمام رشته ها برای كشور در میادین بین المللی كسب شده، به نظر من یك اتفاق بزرگی در ورزش كشور است و امیدوارم ادامه پیدا كند و پیشرفتی در عرصه ورزش در این زمینه داشته باشیم.
محمدخانی تاكید كرد: باعث افتخار بنده بود كه این مقام و كاپ هایم در كنار نام های بزرگی مثل جهان پهلوان تختی قرار گیرد از آنها یاد شود. قطعا اگر افتخار دیگری هم بتوانم بدست بیاورم با افتخار تقدیم به ملت عزیز كشورم خواهم كرد.
اتومبیلران فرمول ایران با اشاره به مشكلات این رشته جذاب در ایران تاكید كرد: ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی در دنیا به عنوان یكی از مهم ترین ورزش ها به شمار می رود ولی متاسفانه به دلیل اینكه در ایران زیرساخت و امكانات لازم را نداشتیم، زیاد به آن بها داده نشد. با كمك مسئولینی كه در سالهای گذشته در فدراسیون حضور داشتند و در حال حاضر مازیار ناظمی، شاهد فعالیت های خیلی گسترده در زمینه پیشرفت و گسترش امكانات و زیرساخت برای انجام فعالیت های ورزشی در رشته موتورسواری و اتومبیلرانی هستیم. امیدوارم در آینده نزدیك شاهد حضور بیشتر و پررنگ تر ورزشكاران در این رشته و حضور در مسابقات بین المللی و جهانی و همچنین كسب مقام های بین المللی بیشتری هم باشیم.
محمدخانی با تاكید بر لزوم ایجاد امكانات و زیرساخت این رشته گفت: ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی مثل هر رشته دیگری نیاز به ابزار دارد. به طور مثال رشته فوتبال ابزارش توپ است و تنیس راكت است. طبیعتا هزینه ابزارهایی كه برای موتورسواری و اتومبیلرانی نیاز است، بسیار بالاست. وسیله نقلیه بسیار پرهزینه و با تكنولوژی بالا و آمادگی جسمی و ذهنی بسیار بالای ورزشكار جزو الزامات این رشته محسوب می شود.
اتومبیلران ایرانی با اشاره به نقش امكانات در این رشته تصریح كرد: فراهم كردن این امكانات و همچنین ایجاد پیست های تخصصی بسیار هزینه بر است كه این امكانات نیاز به حامیان زیادی برای ورزشكاران دارد. اگر این امكانات فراهم شده و حمایت ها از ورزشكاران بیشتر شود، ایران از معدود كشورهایی است كه علاقه به موتورسواری و اتومبیلرانی از فوتبال هم شاید بیشتر خواهد بود. اگر ورزشكاران و علاقه مندان حمایت شوند، ما می توانیم شاهد حضور قدرتمند و كسب مقام های بین المللی خوبی در عرصه جهانی باشیم.