میرحسینی در مراسم بزرگداشت بیست و یكمین سالگرد تأسیس رادیو ورزش: «اصلاح سبك زندگی» راهبرد رادیو ورزش/ از اقتصاد ورزش نباید غفلت كرد

سیدغلامرضا میرحسینی مدیر رادیو ورزش در مراسمی كه به مناسبت بیست و یكمین سالگرد تاسیس این شبكه رادیویی برگزار شد با بیان اینكه «اصلاح سبك زندگی» راهبرد رادیو ورزش است، گفت: به زعم ما نسبت بین ورزش و اقتصاد كمتر مورد توجه بوده است.

1398/04/09
12:33

به گزارش مركز فضای مجازی رادیو ورزش، سیدغلامرضا میرحسینی مدیر رادیو ورزش در مراسمی كه به مناسبت بیست و یكمین سالگرد تاسیس این شبكه رادیویی برگزار شد با اشاره به اینكه در ابتدا این مناسبت را به همه همكارانم در معاونت صدا و بخصوص در رادیو ورزش تبریك می‌گویم،گفت: اگر امروز رادیو ورزش در جایگاه كنونی ایستاده است به خاطر مجاهدت‌های همكارانی است كه مجدانه و مخلصانه در راه استعلای این شبكه تلاش شبانه‌روزی داشته‌اند و جا دارد یادی كنیم از برخی همكاران ما كه اكنون دیگر در قید حیات نیستند همچون مرحوم حافظی و مرحوم محمدی.

وی با بیان اینكه رادیو ورزش از بدو شكل‌گیری یعنی از سال 1378 وجه قالب خود را ارائه گزارش رخدادها و رویدادهای ورزشی قرار داده است، گفت: به همین خاطر هم بیشترین تلاش این مجموعه به سمت انعكاس رخداد‌های مهم جهانی و داخلی رفته و حجم تولیدات برنامه‌سازی به نسبت كم‌تر بوده است و بنابراین در این دوران ما شاهد رشد گزارشگرها هستیم.
میرحسینی با بیان اینكه تقویت رویكرد برنامه‌سازی در رادیو ورزش از دوران مدیریت‌های قبلی آغاز شد، گفت: از یك سال گذشته نیز كه بنده این مسئولیت را بر عهده گرفتم، ضمن توجه و حفظ داشته‌ها و اندوخته‌هایی كه از گذشته ایجاد شده بود اولین كاری كه انجام دادیم این بود كه بررسی كنیم محتوایی كه قرار است این ساختار بر آن ایجاد شود چه باید باشد، بر این مبنا به این اتفاق نظر رسیدیم كه رادیو ورزش باید افق كوتاه مدت، میان مدت، و بلند مدت داشته باشد.

مدیر رادیو ورزش با بیان اینكه بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) محور اساسی كار در رادیو ورزش اصلاح سبك زندگی قرار گرفته است، افزود: ما اگر یك جامعه سالم می‌خواهیم باید فرد و خانواده سالم داشته باشیم و نقش رسانه در این ایمن‌سازی جامعه بسیار حائز اهمیت است و رسانه‌های ورزشی می‌توانند نقش راهبردی در این زمینه ایفا كنند.

وی با تاكید بر اینكه بعد از انتخاب استراتژی، ما به دنبال تعریف مخاطب بودیم، گفت: معتقدیم كه رسانه باید دارای یك مخاطب ویژه باشد و بر همین مبنا زنان، جوانان و نوجوانان را به عنوان مخاطبین اصلی قلمداد كردیم و رویكرد برنامه‌ها نیز به سمت برآورده‌سازی نیازهای رسانه‌ای این اقشار جهت‌گیری شده است.

میرحسینی با تاكید بر اینكه داشتن جامعه‌ای سالم از دل خانواده سالم بیرون می‌آید، یادآورد شد: نقش زنان در خانواده یك نقش كلیدی است و لذا ما معتقدیم اولویت در پیام‌رسانی می‌بایست بانوان باشند.

مدیر رادیو ورزش با تاكید بر اینكه افق بلندمدت رادیو ورزش رسیدن به یك رسانه مرجع ورزشی است، تاكید كرد: در این مسیر ارتقای كیفی برنامه‌ها، ارتقای سرمایه‌ انسانی و تلفیق هنر در عرصه رسانه در دستور كار است.

میرحسینی با بیان اینكه رادیو ورزش در این عرصه كار دشواری را در پیش دارد، افزود: ما رسانه دارای اعتبار هستیم و بر این مبنا نمی‌توانیم به سمت زردنگاری در عرصه رسانه‌ای برویم و باید از اعتبار خودمان صیانت كنیم.

وی به موضوع پیگیری امتداد پیام در عرصه فضای مجازی نیز اشاره كرد و گفت: برنامه‌های مهم و كاربردی در این زمینه تدوین شده است و امید داریم در آینده نزدیك ثمرات این برنامه‌ها بتواند بعد تعاملی‌بودن رادیو ورزش را بیش از پیش ارتقا دهد.

مدیر رادیو ورزش به موضوع افزایش مخاطبین رادیو ورزش طی سال‌های اخیر نیز اشاره كرد و گفت: نتایج آخرین نظرسنجی‌ها و برآوردها در زمستان 97 و بهار 98 نشان می‌دهد كه مخاطبین رادیو ورزش در حال ارتقا هستند و نفوذ این رسانه روزبه‌روز تقویت می‌شود به طوری كه ما در زمستان سال گذشته توانسته‌ایم 2.2 درصد نسبت به قبل ارتقای مخاطب داشته باشیم و این درحالی است كه رادیو وزرش یك رسانه تخصصی است و شاید شمول دیگر رادیوها را نداشته باشد.

این كارشناس ارشد حوزه رسانه در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تعیین نقش ورزش در فضای اقتصادی ویژه امروز كشور اشاره كرد و با تاكید بر اینكه مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) رونق تولید داخلی است، گفت: به زعم ما نسبت بین ورزش و اقتصاد كمتر مورد توجه بوده در حالی كه امروز ورزش تبدیل به یك صنعت بزرگ شده است و امكان درآمدزایی گسترده در این حوزه وجود دارد.

میرحسینی با بیان اینكه رشد زیرساخت‌های ورزشی و میزبانی از رخدادهای بزرگ و بین‌المللی در حوزه ورزش می‌تواند حتی در رشد تولید ناخالص داخلی كشور ما تاثیر محسوس داشته باشد، خاطرنشان نمود: ورزش دیگر صرفا یك حوزه مصرفی از منظر بودجه‌ای نیست و اگر نگاه اقتصادی درست به آن داشته باشیم می‌تواند كمك حال اقتصاد كشور باشد.
مدیر رادیو ورزش با تاكید بر اینكه ورزش امروز یك امر راهبردی است و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اثر قابل ملاحظه‌ای دارد، گفت: اگر نگاه سیاست‌گذاران و مجریان حوزه ورزش نیز راهبردی باشد این حوزه می‌تواند در پیشرفت اقتصادی اجتماعی كشور تاثیر مهم داشته باشد.

وی به برنامه رادیو ورزش برای حمایت از تولیدات داخلی در زمینه ورزشی نیز اشاره كرد و گفت: ما تلاش داریم تا ضمن معرفی محصولات داخلی، با برنامه‌های تخصصی نسبت اقتصاد و ورزش را عالمانه و نقادانه سنجیده و ارائه راهبرد كنیم.

میرحسینی در بخش پایانی از سخنان خود به موضوع نسبت رادیو با رسانه‌های جدید اشاره كرد و گفت: ما معتقدیم علی‌رغم ظهور و بروز رسانه‌های جدید و پرقدرت همچنان رادیو یك رسانه صمیمی است كه به دلیل كم‌هزینه بودن، سرعت انتشار بالا و قابلیت انتقال پیام در شرایط بحران جایگاه خود را حفظ كرده و سهم خود از سبد رسانه‌ای مردم را در حال ارتقا دادن است.

دسترسی سریع