اهمیت و جایگاه حرفه باشگاه داری


برنامه "باشگاه" جمعه 13 اردیبهشت، با جهانگیر كوثری، كارشناس برنامه، در خصوص حرفه باشگاه داری به گفتگو پرداخت.

1398/02/14
08:38


به گزارش رادیو ورزش؛ جهانگیر كوثری، كارشناس برنامه، در پاسخ به این سوال كه در حواشی پیش آمده در فوتبال كشور نقش باشگاه ها را چقدر می بینید، اظهار كرد: فوتبال ما به درجه ای از رشد رسیده و به طور نسبی برای خود شرایطی را در آسیا بدست آورده است. بعد از فوتبال حرفه ای آسیا هم معیارهایی از فوتبال را در داخل زمین بدست آورده ایم؛ منتها امروزه بازی فوتبال چه در داخل زمین و چه در خارج زمین دستخوش یك سری تغییرات اساسی شده است. اندازه زمین و مقررات همان است؛ اما ماهیت اصلی فوتبال تغییر كرده و ما از آن غافل شده ایم.
وی، خاطر نشان كرد: تغییرات عمده ای كه به وجود آمده و ما از آن غافل شده ایم، حضور تلویزیون ها و ماهواره هاست كه برای ضبط برنامه ها استفاده می شوند؛ ظهور نوع جدیدی از باشگاه داری در فوتبال كه از نظر اقتصادی سرسام آور است؛ افزایش درآمد حاصل از فروش محصولات باشگاه های حرفه ای و افزایش قیمت بلیط ها، پیدا شدن آژانس های بلیط فروشی برای پیش فروش بلیط، وارد شدن باشگاه ها در بورس، جهانی شدن بازار نقل و انتقالات و وجود سرمایه های كلانی كه به باشگاه های فوتبال آمده و از آن استقبال می شود.
كوثری، به اهمیت حرفه باشگاه داری تأكید كرد و گفت: باشگاه داری و فوتبال یك حرفه كامل است؛ یعنی كسی كه وارد عرصه فوتبال حرفه ای می شود، شغلی بدست آورده است و از شغل خود درآمدزایی می كند؛ مانند صنعت سینما هم جنبه های هنری خود را نشان می دهد و هم درآمد ایجاد می كند.
وی، نیز اضافه كرد: تمام باشگاه های حرفه ای دارای یك چارت حساب شده امروزی فوتبال هستند كه بحث اقتصادی، فرهنگی، تبلیغات و تجارت در آن تعریف شده است. متأسفانه ما یك مقدار در این موارد عقب هستیم.
برنامه باشگاه، با اجرای سعید زاهدیان، جمعه ها ساعت 12:30 به مدت 60 دقیقه از شبكه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع