باشگاه تندرستی روزهای زوج از ساعت 14:30 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

باشگاه تندرستي

نحوه استفاده صحیح از تردمیل


در برنامه "باشگاه تندرستی" دوشنبه 10 دی، دکتر بیتا بردبار آذری، کارشناس ورزش، درباره نحوه صحیح استفاده از تردمیل و همچنین رژیم پروتئینی برای کاهش وزن توضیحاتی را بیان کرد.

1397/10/11
09:59


به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر بیتا بردبار آذری، کارشناس ورزش، در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از تردمیل برای ورزش روزانه مفید است یا خیر، اظهار داشت: اگر ما بخواهیم به صورت خاص تردمیل را به عنوان یک برنامه تمرینی درنظر بگیریم، یعنی اگر تصمیم داشته باشیم در بازه های تمرینی از تردمیل برای گرم کردن استفاده کنیم، یک رویکرد دارد؛ اما اگر بخواهیم از خود تردمیل به عنوان یک برنامه تمرینی بهره ببریم، رویکردی دیگر دارد. با توجه به برنامه های مختلفی که به تردمیل می دهیم، مثل: برنامه های اینتروال، افزایش یا کاهش سرعت، تغییرات در شیب و تعیین زمان برنامه تمرینی را می توانیم تنظیم کنیم.
این کارشناس ورزش، تأکید کرد: به همه افراد توصیه می کنیم در حوزه تندرستی و سلامت تقریباً معادل 150 دقیقه در هفته فعالیت ورزشی داشته باشند که این میزان فعالیت می تواند یک روز در میان باشد و یا به صورت روزانه تقسیم بندی شود.
دکتر بردبار آذری، در خصوص نحوه استفاده از تردمیل برای کاهش وزن گفت: اگر هدف ما کاهش وزن و چربی سوزی است، می توانیم بازه زمانی فعالیت با تردمیل را بالای 20 دقیقه تنظیم کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم؛ از طرفی شدت ملایم و تغییر شیب ها و سرعت ها می تواند برنامه تمرینی منظمی را با استفاده از تردمیل برای افراد ایجاد کند.
وی، در پاسخ به این سوال مخاطب که مدت 7 ماه است تحت نظر یک تیم ورزشی فیتنس کار می کنم و برای کاهش وزن رژیم پروتئینی هم دارم؛ آیا در آینده ممکن است با این روند به مشکل بربخورم، تصریح کرد: بهتر است بدن را به یک نوع رژیم وابسته نکنیم و بازه زمانی که یک رژیم خاص را درنظر می گیریم، تداوم دار نباشد. در غیر اینصورت با این نوع تغذیه سازگاری ایجاد می شود و ممکن است ترک آن دشوار باشد. به خصوص افرادی که دارای مشکلات کلیوی هستند، رژیم های پروتئینی زیاد برای آنها توصیه نمی شود؛ زیرا ممکن است مشکلات جانبی پاتولوژیکی برای این افراد ایجاد کند. رژیم ها حتماً باید تحت نظر متخصص به افراد داده شود و در کنار آن برنامه های تمرینی نیز مؤثر خواهد بود.
برنامه باشگاه تندرستی، با اجرای محمودوند، کاری از گروه علوم ورزشی است که روزهای زوج ساعت 14:30 به مدت 30 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
باشگاه تندرستی