تازه های ورزشی هر روز از ساعت -- به مدت 5دقیقه

راه های پیشگیری از تشنگی در ماه مبارک رمضان

دکتر فریبا کوهدانی، دکترای تغذیه و رژیم درمانی، در برنامه "گلخونه" رادیو ورزش راه های پیشگیری از تشنگی در ماه رمضان را تشریح کرد.

به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر فریبا کوهدانی، دکترای تغذیه و رژیم درمانی، در ارتباط با کم آبی و راه های پیشگیری از تشنگی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یکی از مشکلات شایعی که ممکن است در ایام روزه داری با آن مواجه شویم، حس تشنگی است. ما با یک انتخاب غذایی صحیح می توانیم این حس را کاهش دهیم.
این رژیم شناس، خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم این است که مراقب دریافت میزان کافی مایعات در فاصله افطار تا سحر باشیم و سعی کنیم از مقدار کافی مایعات حتماً استفاده کنیم.
وی، در خصوص وعده سحری و نکات تغذیه ای آن گفت: در این وعده باید سعی کرد از خوردن غذاهای شور، چرب و شیرین خودداری کنیم. هر 3 عامل می تواند به تشدید حس تشنگی در طی روز منجر شود. اصولاً وقتی غذای شیرین می خوریم، موجب افزایش حجم ادرار خواهد شد. غذاهای شور تمایل مصرف آب را افزایش می دهند و ما برای دفع مقادیر اضافی نمک نیاز به آب بیشتر پیدا می کنیم. غذاهای چرب نیز به همین شکل تمایل به مصرف آب را بالا می برند.
دکتر کوهدانی تأکید کرد: در وعده سحری باید حتماً یک سهم میوه را داشته باشیم و سبزیجات را چه به فرم سالاد یا سبزیجات پخته داخل غذا مصرف کنیم. گروه سبزیجات و میوه ها علاوه بر اینکه خود دارای مقادیر بالایی از آب هستند به دلیل فیبر بالایی که دارند، می توانند حس تشنگی را کاهش دهند.
وی، افزود: نکته مهم دیگر نوع نوشیدنی هایی است که انتخاب می کنیم. بنده توصیه می کنم از خوردن چای پررنگ در وعده سحر حتماً خودداری شود. از مایعاتی مثل آب و شیر هم در این وعده می توادن استفاده کرد.

1399/02/08
|
10:54
دسترسی سریع
تازه های ورزشی