دانشکده بازاریابی ورزشی شنبه از ساعت 13:00 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

دانشكده بازاريابي ورزشي

نقش بازاریابی بر بهبود کیفیت زندگی ورزشکاران

برنامه "دانشکده بازاریابی ورزشی" شنبه 27 مهر، با حضور دکتر محمد نوحی، دکترای کسب و کار و مدیریت ورزش و نیز عضو کمیته ورزش های سنتی یونسکو، به بررسی نقش بازاریابی بر بهبود کیفیت زندگی ورزشکاران اختصاص داشت.

1398/07/27
15:44

به گزارش رادیو ورزش؛ دکتر محمد نوحی، دکترای کسب و کار و مدیریت ورزش، در ارتباط با موضوع برنامه اظهار داشت: ورزشکاری که قهرمان المپیک و جهان شده، توقع مردم نسبت به وی بالا رفته است و طبیعتاً این شخص پول و زندگی بهتر می خواهد. بازاریابی در چنین شرایطی باید به داد تشکیلات و فدراسیون برسد. ورزشکاران ویترین جامعه هستند. هیچ جامعه عاقلی به ویترین خانه اش سنگ نمی زند و آن را حفظ می کند؛ زیرا کل جامعه به این ویترین نگاه می کند. ورزش شاخص سلامتی است.
وی، به ضعف کشور در بخش بازاریابی اشاره کرد و گفت: بنده اعتقاد دارم ما در تشکیلات وزارت ورزش و حتی بخش اقتصادی کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها بازاریابی نداریم. تنها کاری که انجام می دهیم، این است که شخصی را پیدا کرده؛ کالایش را در رسانه تبلیغ و پولی از وی دریافت کنیم.
دکتر نوحی تصریح کرد: ما کمتر از یک سال دیگر المپیک 2020 توکیو را در پیش داریم؛ اما بازاریابی ورزش، کمیته المپیک، بخش اقتصادی وزارت ورزش و فدراسیون ها چه کاری انجام داده اند و چه طرحی را ارائه کرده اند؟ یکی از ایده هایی که بنده در ذهن دارم این است که روی فرش ایران که بهترین آوازه را در دنیا دارد، فعالیت کنیم. به طور مثال ما می توانستیم به کشور ژاپن ایده بدهیم که آرم کمیته بین المللی المپیک و آرم کمیته ملی ژاپن و ایران را در آن بزنیم و 10 هزار تابلو فرش را به فروش برشانیم. چند میلیون نفر برای دیدن المپیک و حاشیه بازیهای المپیک به ژاپن خواهند آمد؟ مسلماً برای ما سود بسیاری خواهد داشت.
صنایع اصفهان ما بهترین شرایط فروش را در دنیا دارد؛ اگر این صنایع هم با المپیک میزبان هماهنگ شود، قطعاً فروش خوبی خواهیم داشت. در دوره برگزاری مسابقات، اگر آرم المپیک پایین هر محصول بازاریابی زده شود، به مبالغ حتی چندین برابر قابل فروش خواهد بود؛ زیرا یک یادبود و سمبل است.
برنامه دانشکده بازاریابی ورزشی، با اجرای زورقچیان، روزهای شنبه ساعت 13:05 به مدت 25 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
دانشکده بازاریابی ورزشی