دانشکده بازاریابی ورزشی شنبه از ساعت 13:00 به مدت 25دقیقه

رادیو ورزش

دانشكده بازاريابي ورزشي

اثرات متقابل اقتصاد ورزش و جامعه

برنامه "دانشکده بازاریابی ورزشی" پنج شنبه 24 مرداد، با حضور دکتر محمد حسین نفر، دکترای بازاریابی، به بررسی اثرات متقابل اقتصاد ورزش و افراد جامعه اختصاص داشت.

1398/05/25
19:36

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رادیو ورزش؛ دکتر محمد حسین نفر، دکترای بازاریابی، در پاسخ به این سوال که ما در اقتصاد ورزش چه اثری می توانیم داشته باشیم یا اقتصاد ورزش روی ما چه اثری می تواند داشته باشد، بیان کرد: یکی از ویژگیهای بارزی که ورزش در جهان امروز پیدا کرده، پول ساز بودن آن است که در دنیا خیلی به آن رسیدگی می کردند و به تازگی وارد کشور ما هم شده است. این مقوله به حدی رسیده که برخی کارشناسان معتقدند ورزش یک تجارت بوده و کلیه موارد مرتبط با صنعتی بودن آن را در قالب یک تجارت انجام می دهند. به همین جهت اقتصاد امروز کاملاً روی ورزش مخصوصاً ورزشهایی که پرمخاطب هستند مثل فوتبال تأثیرگذار است و خیلی از شرکت ها و نام های تجاری بزرگ به این سمت آمده اند که سرمایه های خود را در ورزش هزینه کنند.

وی، در خصوص بهره ای که یک فرد عادی می تواند از ورزش ببرد، گفت: وقتی که ما در بخش استعدادیابی هایمان روی بازیکنی سرمایه گذاری می کنیم؛ آن را رشد می دهیم و به تیم های معتبر دنیا می فروشیم، یک درآمد خیلی خوبی به کشور خودمان وارد می شود.

دکتر، نفر نیز در پاسخ به این پرسش که مگر این پول را به خود ورزشکار نمی دهند، تصریح کرد: بله؛ اما جنبه های دیگری در کنار آن وجود دارد؛ تبلیغاتی که در کنار حضور این ورزشکار در تیم های معتبر انجام می شود و محصولات داخلی که آن ورزشکار در کشوری دیگر تبلیغ می کند. این اتفاق بازار کسب و کار را در داخل کشور رونق می دهد و تولیدات و تبلیغات داخلی رشد می کند.

این کارشناس بازاریابی، نیز خاطرنشان کرد: نکته ای که در بازاریابی ورزشی امروز داریم، این است که دیگر تنها به دنبال رضایت هوادارمان نیستیم؛ بلکه در کنار آن به دنبال وفاداری هوادار هم هستیم. افرادی که روی پیراهن ورزشکاران تبلیغ می کنند به خوبی می دانند که ارتباط با باشگاه موجب ارتباط با هواداران آن باشگاه هم می شود.

برنامه دانشکده بازاریابی ورزشی، روزهای پنج شنبه، ساعت 12:30 به مدت 30 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

دسترسی سریع
دانشکده بازاریابی ورزشی