خبر

چگونه راحت‌تر وزن کم کنیم؟

بازگشت

راه اول: مصرف شکر را کم کنید!

مهم‌ترین قسمت کاهش وزن کاهش میزان مصرف شکر است. مصرف قند باعث افزایش ترشح انسولین می‌شود. انسولین هرمونی است که باعث ذخیره چربی می گردد.

فایده دیگر کاهش انسولین این است که کلیه آب را از بدن بیشتر خارج می‌کند.

راه دوم:  پروتئین و سبزیجات مصرف کنید:

غذایی که حاوی پروتئین و سبزیجات باشد، فیبر، ویتامین و مواد معدنی کافی را در بدن تامین می‌کند.

با مصرف پروتئین سوخت و ساز بدن 80 تا 100 درصد افزایش می‌یابد. مصرف پروتئین اشتها را نیز تا 60 درصد کاهش می‌دهد.

می‌توانید گوشت قرمز، مرغ، ماهی، میگو و تخم مرغ بخورید. سبزیجاتی همچون کلم، اسفناج، کاهو، خیار و کرفس نیز می‌توانند مفید باشند. بهتر است در  غذا از روغن‌های زیتون یا نارگیل استفاده کنید.

و راه حل دیگر اینکه، سه بار در هفته تمرینات با وزنه انجام دهید.

وزنه زدن باعث سوزاندن کالری می‌شود و سوخت و ساز را نیز افزایش می‌دهد.

بررسی‌های علمی پیش از این نشان داده است که وزنه زدن می‌تواند هم عضلات را افزایش دهد و هم چربی بدن را بسوزاند. در صورتی که به وزنه زدن علاقه‌ای ندارید می‌توانید ورزش‌هایی همچون دویدن، شنا و پیاده‌روی را نیز انتخاب کنید.

و اما تاثیر ورزش یوگا بر کاهش وزن

ورزش‌هایی مانند یوگا که استرس را کم می کنند به کاهش وزن کمک خواهند کرد. هرچقدر استرس کمتر شود میزان ترشح کورتیزول کاهش می‌یابد. بدین ترتیب بدن چربی کمتری ذخیره می‌کند. افرادی که بطور منظم یوگا کار می کنند سلول های مغزی بیشتری در مناطقی از مغز دارند که استرس را کنترل کرده و تمرکز وُ آگاهی را افزایش می دهند. مطالعات نشان داده افرادی که استرس دارند بیش از سایر افراد دچار هوس های غذایی و پر خوری می شوند. بنابراین اگر بتوان استرس را کنترل کرد می توان از پر خوری بی دلیل نیز جلوگیری کرد. پس یوگا میتواند از هوس های غذایی کاذب جلوگیری کند.

 

 

رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.