خبر

نگاه بنیادین به جایگاه روابط عمومی در ورزش

بازگشت

به گزارش رادیو وزش؛ روابط عمومی مجموعه ای از اقدامات حساب شده ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباطی موثر و هدفمند با گروه هایی که با آن سازمان در ارتباط هستند؛ انجام می دهد. روابط عمومی کار روبرو شدن یک سازمان یا موسسه را با مخاطبان خودش از طریق پرداختن به مطالب و اخباری انجام می دهد که به منافع مشترک آنها مربوط است. سخنرانی و کنفرانس، کار در رسانه ها، ارتباطات بحران، اشتغال به امور اجتماعی از طریق رسانه ها و ارتباط با کارکنان در زمره وظایف این حرفه است.

فعالیت روابط عمومی چندان مستقیم و ملموس نیست؛ همین موضوع فرقش را با تبلیغات نشان می دهد. کار روابط عمومی می تواند برای ساختن روابط تفاهم آمیز با کارکنان، مشتریان، سرمایه گذاران، رای دهندگان، مخاطبان یا عموم مردم به کار رود. تقریبا هرسازمانی که با افکار عمومی سروکار دارد؛ گونه ای از روابط عمومی را به خدمت می گیرد. کارکنان روابط عمومی معمولا توجه خود را به ساختن مناسباتشان با کسانی معطوف می کنند که به همسازی با آنها بیانجامد. کارکنان بایستی به شکلی شفاف بنویسند، صحبت کنند، تجزیه و تحلیل کنند و رفع و رجوع نمایند. این مهارت ها به شدت مورد نیازند. چون در رشته روابط عمومی ارتباطی پیوسته بین کارکنان و کسانی وجود دارد که در تعیین مسئولیت های مربوط به سیاست های همگانی ایفای نقش می کنند. کارکنان روابط عمومی باید به اندیشه ورزی انتقادی هم بپردازند تا بتوانند به وسیله این مهارت به حل مشکلات احتمالی موکلان و مشتریان خود اقدام کنند.

یکی از بزرگترین تفاوت هایی که بین روابط عمومی و تبلیغات وجود دارد. بحث برنامه ریزی است؛ بطوری که روابط عمومی برای بلندمدت برنامه ریزی می کند اما تبلیغات در کوتاه ترین زمان ممکن دنبال نتیجه است. روابط عمومی برخلاف تبلیغات با صبر و حوصله و اختصاص دادن زمان مناسب به جامعه مخاطبان خود و جلب هرچه بیشتر رضایت مشتریان و ارائه خدمات بهتر سعی در دائمی کردن مخاطبان خود دارد.

پژمان نیاکی، کارشناس حوزه روابط عمومی ورزشی در مورد تفاوت روابط عمومی و تبلیغات در ورزش اظهار کرد: روابط عمومی اتاق فکر سازمان در بخش رسانه ای است و چشم انداز رسانه ای و ارتباطی آن سازمان را در آینده ترسیم می کند. در این اتاق فکر یکی ازابزارهای رسیدن به هدف تبلیغات است؛ مانند تبلیغ برای گرایش مردم به ورزش همگانی و تبلیغات جهت سوق دادن هواداران برای کمک به تیم مورد نظر. تبلیغ لزوما برای سود مالی نیست بلکه یکی از وظایف روابط عمومی جهت افزایش مخاطبان ورزشی است.

وی در ادامه افزود: روابط عمومی پویا باید همپای مخاطب حرکت کند و مخاطب را عضوی از سازمان خود بداند. اگر سازمان اطلاع رسانی درست انجام ندهد مخاطبین اولا به سمت حاشیه سازی می روند و دوما نسبت به سازمان بی اعتماد می شوند که این سم مهلک سازمان را به سمت قهقرا می رود.

برنامه زنده فرهنگ و ورزش کاری از گروه تفریحات ورزشی با اجرای محمد درخشنده و به تهیه کنندگی حسین سلطانی در جهت اعتلای فرهنگ ورزش  روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت12:05  تا 13:30، از رادیو ورزش پخش می شود.

رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


برنامه های مرتبط

آخرین اخبار