خبر

فواید ۱۵ دقیقه پیاده‌روی بعد از شام

بازگشت

در صورتی که بعد از شام خوردن عادت به نشستن دارید این عادت را تغییر دهید و سعی کنید ۱۰۰ قدم پیاده روی انجام دهید چرا که بررسی‌ها نشان داده است که حداقل ۱۰۰ قدم پیاده روی بعد از شام باعث افزایش سلامتی می‌شود.

پیاده‌روی به مدت 15 دقیقه بعد از شام باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و کالری سوزی را افزایش می‌دهد.

بعد از شام خوردن، آنزیم‌هایی که مسئول هضم غذا هستند فعال می‌شوند. در صورتی که فرد در این زمان پیاده روی کند هضم غذا  سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود.

همچنین افرادی که دیابت نوع دو دارند می‌توانند با پیاده رویِ بعد از شام قند خون خود را کنترل کنند.

اینکه افراد بعد از شام خوردن سریع به خواب می‌روند کار درستی نبوده و برای سلامت مناسب نیست. بهتر است بعد از شام چند قدم پیاده روی کنید. این کار باعث می‌شود که بدن آرام‌تر شود در نتیجه خواب راحت‌تری خواهید داشت.

و اما چند توصیه برای کاهش وزن

در وعده صبحانه پروتئین مصرف کنید.

 از خوردن نوشیدنی‌های شیرین پرهیز کنید.

 نیم ساعت قبل از غذا آب بنوشید.

 غذاهای کم کالری انتخاب کنید.

 قهوه یا چای بنوشید.

خواب کافی داشته باشید

 آرام غذا بخورید.

و از بشقاب‌های کوچک استفاده کنید.

 

رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


برنامه های مرتبط

آخرین اخبار