خبر

سیمرغ نماد روابط عمومی و رسانه

بازگشت

 

 

به گزارش رادیو ورزش؛ یکی از عواملی که در سرنوشت هر موسسه، گروه و فرد اهمیت و ارزش اساسی دارد و آنها را برای رسیدن به اهداف یاری می کند ، کیفیت رابطه آنها با افراد، موسسات و افکار عمومی جامعه ای است که در آن فعالیت می کنند. هر اندازه این ارتباط به شکل موثرتری گسترش پیدا کند به همان اندازه فرد، گروه و موسسه در دستیابی به اهداف، موفق تر هستند.

 روابط عمومی به عنوان یک علم، دارای اصول منطقی، نظریه، الگو و معرفت شناسی است و از قدرت پیش بینی نتایج، قابلیت تکرارپذیری و ظرفیت بالا برای سازماندهی روابط اجتماعی و بهبود عملکرد یک سازمان اجتماعی برخوردار است.

 قرن ۲۱ عصر اطلاعات است؛ در این عصر شناخت شبکه های اطلاعاتی، ایجاد بانک های اطلاعاتی و جمع آوری اطلاعات امری ضروری محسوب می شود. در حوزه ورزش این امر کاملا مشخص است. کشورهای دارای ویژگی های مناسب در حوزه روابط عمومی به علت داشتن نیروهای متخصص و آموزش دیده و فن آوری اطلاع رسانی توانستند جریان یکسویه اطلاعات را ایجاد نمایند که لازم است در کشورهای دیگر نیز این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

مازیار ناظمی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در تعریف روابط عمومی عنوان کرد: پرنده افسانه ای سیمرغ به عنوان نماد روابط عمومی و رسانه انتخاب شده است. سیمرغ در شاهنامه نماد دانایی، آگاهی و چاره گشایی و در منطق الطیر نماد تعالی حقیقت است که همان صفاتی است که در کارکنان روابط عمومی باید وجود داشته باشد. فردی که در روابط عمومی کار می کند باید دانا، حکیم، صبور، باتدبیر و خردمند باشد. در یک کلمه روابط عمومی به معنای مردم داری است.

ناظمی در مورد فاکتورهای انتخاب کارکنان حوزه روابط عمومی ورزشی گفت: فردی که در حوزه جذاب ورزش کار می کند که هر روز چندین اتفاق غیرقابل پیشبینی مثل انتخابات، مسابقات و ... در آن روی میدهد، باید با حوصله، با تدبیر، نقدپذیر و پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: از نظر علمی و پژوهشی یک روابط عمومی موفق باید شفافیت، صداقت و ارتباط موثر با مردم داشته باشد که لازمه آن داشتن یک مدیر مدبر است.

دنیای دیجیتال همواره در حال تحول است و نحوه ارتباطات ما را تغییر داده است. برای بسیاری از شرکت ها همراه شدن با این تغییرات یک وظیفه و مسئولیت دلهره آور محسوب می شود. چرا که روابط عمومی ها برای تاثیرگذاری بر مخاطب نباید از علم روز و فناوری نوین فاصله بگیرند. سعید علی آبادی، از کارشناسان حوزه روابط عمومی در خصوص تخصصی عمل کردن روابط عمومی در حوزه ورزش گفت: ما در بخش ورزش واحدی به نام روابط عمومی نداریم بلکه واحد تبلیغات و ارتباطات مدیر سازمان مربوطه را داریم. چون روابط عمومی ها نقدپذیر نیستند و دروازه بانی خبر را کاملا به نفع دیدگاه حاکم بر آن سازمان اعم از فدراسیون، هئیت و باشگاه انجام می دهند و استاد کامل جوابیه صادر کردن هستند. روابط عمومی باید دارای وجدان آگاه، گوش شنوا، چشم بینا و درک بالا از مصلحت سازمان خود باشد.

برنامه زنده فرهنگ و ورزش کاری از گروه تفریحات ورزشی با اجرای محمد درخشنده و به تهیه کنندگی حسین سلطانی در جهت اعتلای فرهنگ ورزش  روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت12:05  تا 13:30، از رادیو ورزش پخش می شود.

رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


برنامه های مرتبط

آخرین اخبار